مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: راهکارهای مطلوب برای کاهش پسماندهای محصولات کشاورزی در گرو شناسایی عوامل زیست محیطی، آموزش نیروی انسانی و سیاست های موجود است.

علی رُخ افروز در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: کارشناسان ترویج سرمایه گذاری دولتی در زمینه توسعه شیوه های جدید استفاده از ضایعات کشاورزی را اثرگذار می دانند.

وی با تعریفی از ضایعات کشاورزی تشریح کرد: به طور کلی به اضافات ناشی از فعالیت های تولیدی در بخش کشاورزی از قبیل فضولات حیوانات(دام، طیور و آبزیان) و همینطور محصولات کشاورزی فاسد و بی مصرف ضایعات کشاورزی اطلاق می شود.

رُخ افروز ضمن اشاره ای به رهیافت های ترویجی ادامه داد: استفاده بهینه از رهیافت های ترویجی، رسانه های گروهی، بروشورها و نشریات ترویجی برای آموزش شیوه های جدید و به کارگیری دانش بومی در زمینه مدیریت ضایعات کشاورزی می تواند سرلوحه برنامه بهره برداران قرار گیرد.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: ایجاد نظام خرید اضافات محصول و ضایعات کشاورزی توسط شبکه های تعاونی از کشاورزان را می توان راهکاری تاثیرگذار در کاهش ضایعات کشاورزی قلمداد نمود.

وی اظهار داشت: انجام تحقیقات کشاورزی به منظور تولید محصولات کشاورزی با ضایعات کمتر در سال حماسه اقتصادی می تواند مدنظر قرار گیرد.

رُخ افروز تاکید کرد: استفاده بهینه از ضایعات کشاورزی و کاهش تولید ضایعات با آموزش و توانمندسازی مروّجان و تسهیلگران امکانپذیر خواهد بود./س
 
 
انتهای پیام/
برچسب ها: آموزش ، نیروی ، انسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.