به گزارش
خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،آزاده راه پل زال- اندیمشک که به منظور تکمیل شبکه آزادراهی تهران- بندر
امام احداث شده است با بهرهبرداری از این آزادراه و تکمیل قسمتهای باقی
مانده بین اراک و خرم آباد و اندیشمک تا اهواز علاوه بر کاهش قابل ملاحظه
در طول 970 کیلومتر محور مذکور زمان سفر و مصرف سوخت و استهلاک وسایط نقلیه
و تقلیل خطرات جادهای تأثیر به سزایی در ایجاد ارتباط مناسب و
بهرهبرداری از ظرفیت کامل بندر امام که بزرگترین بندر ایران در شمال خلیج
فارس است دارد.
بر اساس این گزارش طول این آزادراه 45 کیلومتر است
که از طریق مشارکت وزارت راه و شهرسازی و شرکت احداث، نگهداری و
بهرهبرداری از آزادراه پل زال- اندیمشک احداث شده است.
گفتنی است
دوران مشارکت مشتمل در ساخت و بهرهبرداری جمعاً 27.5 سال و هزینه سرمایه
گذاری و سود طرف مشارکت در طول دوران بهرهبرداری از طریق اخذ عوارض مستهلک
خواهد شد.
لازم به ذکر است، این آزادراه بخشی از کریدور آزادراهی
شمال جنوب کشور است و با سرمایه گذاری 700 میلیارد تومانی امروز به
بهرهبرداری رسیده است.
***قراردادهای توسعه زیرساختهای لرستان 4 برابر گذشته است عباس
آخوندی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه این مراسم با اشاره به لزوم توسعه
ارتباطات و زیرساختهای حمل و نقل استان لرستان از 4 برابر شدن میزان
قراردادهای احداث زیرساختها خبر داد.
عباس آخوندی تصریح کرد: این
آزادراه محور اصلی توسعه برقراری ارتباط بین کشورها و بین مناطق است و
از آرزوهای ما داشتن آزاد راهی برای اتصال شمال به جنوب کشور است.
وزیر
راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر با افتتاح آزاد راه پل زال اندیمشک مسیر
جنوب با ساخت آزادراه اندیمشک تا اهواز به طور کامل آزادراهی خواهی خواهد
شد که میتواند برای توسه کشور برکات زیادی را به همراه داشته باشد.
وی
بیان کرد: بهسازی و توسعه خطوط راهآهن در استان لرستان مدنظر است و تمام
تلاش برای توسعه امکانات و در نتیجه صنعتی شدن استان انجام میشود.
آخوندی یادآور شد: نخستین اقدام برای رفع محرومیت استان لرستان توسعه ارتباطات ریلی و زمینی که همه این موارد در دست پیگیری است.
وی
تأکید کرد: به منظور خدمت بیشتر به مردم طرح مطالعه منطقهای برای آباد
کردن روستاهای حاشیه آزادراهی استان لرستان انجام میشود و در این سفر
معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی به بررسی این موضوع خواهد پرداخت.
انتهای پیام/