در حالی که دو روز تا برگزاری همه پرسی الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه باقی است ، جان کری ، وزیر امور خارجه آمریکا و سرگئی لاوروف ، همتای روسی وی روز جمعه در لندن به منظور گفتگو درباره بحران اوکراین ، که آخرین فرصت برای مسکو تلقی می شود ، دیدار کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه؛‌ سرگئی لاوروف به محض ورود به اقامتگاه سفیر آمریکا در لندن (محل دیدار کری و لاوروف) گفت : «در شرایط دشواری قرار داریم. اتفاقات زیادی روی داده و زمان زیادی از دست رفته است. حالا باید به آنچه که می توانیم انجام دهیم ، فکر کنیم.»

 وزیر امور خارجه آمریکا نیز گفت : بدیهی است موضوعات زیادی است که باید درباره آن گفتگو کرد و من مشتاقم که به اصل موضوع و بررسی امکان پیشرفت برای حل برخی اختلافاتمان بپردازیم.

جان کری وزیر خارجه آمریکا همچنین به وی گفت هنوز امکان حل بحران اوکراین وجود دارد.
از ششم مارس تا کنون ، پس از سه دیدار بی نتیجه در پاریس و رم ، این نخستین بار است که جان کری و سرگئی لاوروف به منظور گفتگو درباره بحران اوکراین با یکدیگر دیدار می کنند.

جان کری که بامداد امروز وارد پایتخت انگلیس شد ، در صبحانه کاری با دیوید کامرون ، نخست وزیر انگلیس و ویلیام هیگ همتای انگلیسی خود از تقویت وحدت با اروپایی ها سخن گفت.

دیوید کامرون گفت : هم سویی انگلیس و اتحادیه اروپا در مورد موضع آمریکا تصمیم خوبی است. ما هم مانند شما می خواهیم پیشرفت هایی در این موضوع حاصل شود. می خواهیم که اوکراینی ها و روس ها با یکدیگر گفتگو کنند که در غیر اینصورت ، پیامدهایی خواهد داشت.

جان کری با اشاره به تحریم های در نظر گرفته شده بر ضد روسیه ، گفت : همه امیدواریم در موضعی قرار نگیریم که مجبور شویم چنین کاری کنیم. اما خواهیم دید چه پیش می آید.

وزیر امور خارجه آمریکا شامگاه پنجشنبه پیش از ترک واشنگتن تلفنی با لاوروف گفتگو کرد و بار دیگر به وی هشدار داد اگر روسیه همچنان به افزایش دادن تنش ها ادامه دهد ، باید تاوان آن را بپردازد.

انتهای پیام/
برچسب ها: بین الملل ، لاوروف ، کری ، لندن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار