معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای ایجاد تعادل و تعامل با دیگر کشورها و برقراری روابط بین المللی با حفظ منافع ملی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،محمد رضا سپهری در هشتمین جشنواره کارآفرینان برتر خراسان رضوی در مشهد افزود : اقتصاد مقاومتی افزایش توان تاب آوری در مقابله با شرایط بحرانی است و به هیچ وجه مختص شرایط تحریم و محدود به کشور ما نیست.

او گفت : اقتصاد مقاومتی به معنای اتخاذ رویکرد تاب آوری درون زا و برون نگر است و امروزه در دنیا بر تحقق اقتصاد مقاومتی و اقتصادهای تاب آور تاکید می شود و کشور ما نیز در همین جهت گام برمی دارد .

رییس موسسه کار و تامین اجتماعی با اشاره به نقش موثر تشکلهای مدنی، کارگری، کارفرمایی و تجاری برای تاب آوری اقتصاد ملی گفت: این انجمن ها و تشکل ها می توانند اقتصاد را در شرایط بحرانی به تعادل برسانند و بر همین اساس استفاده از ظرفیت های داخلی با هوشیاری کامل برای مقابله با مخاطرات اقتصادی از اهمیت فراوان برخوردار است.

سپهری با اشاره به وابستگی 40درصدی اقتصاد کشور به نفت گفت: از سال 1374رهبر معظم انقلاب بر کاهش وابستگی اقتصاد و بودجه به نفت و درآمدهای نفتی تاکید دارند که در این زمینه باید کار عملی انجام شود.

او با اشاره به توان بسیار خراسان رضوی در عرصه خدمات، کشاورزی، صنعت و تولید گفت: در کشورهای پیشرفته بیش از 60درصد فرصت های شغلی در حوزه خدمات ایجاد شده است و استان خراسان رضوی با توجه به میزبانی سالانه میلونها زائر می تواند با تقویت این بخش به ایجاد اشتغال بپردازد./س

برچسب ها: اقتصاد ، پایدار ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.