اردنی ها بر لزوم لغو توافقنامه صلح با اسرائیل تاکید کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ شبکه بی بی سی عربی گزارش داد: اردنی ها بر لزوم لغو توافقنامه صلح با اسرائیل تاکید کردند. 

گزارشگر شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی، درباره درخواست مردم اردن برای اخراج سفیر اسرائیل گفت: کشته شدن "رائد زعیتر" قاضی اردنی در تیراندازی نظامیان اسرائیلی خشم مردم اردن را برانگیخته است. صدها نفر از اعضای احزاب اسلام خواه، چپگرا و ملی گرای اردن نزدیک سفارت اسرائیل در غرب امان تجمع کردند تا خواستار اخراج سفیر این رژیم شوند. شرکت کنندگان در این تجمع بر لزوم لغو پیمان صلح «وادی عربه» تاکید کردند. 

محمد الحوری فعال سیاسی اردنی به این شبکه گفت:«ای پادشاه اردن این حرف را بشنو که ما فقط با اخراج سفیر اسرائیل راضی خواهیم شد.» 

"جلال یعقوب" رئیس اتحادیه پزشکان اردن هم به این شبکه گفت:«این تجمع بیانگر اراده ملت اردن است که دو خواسته اصلی دارند. خواست اول مردم اردن لغو توافقنامه تحقیرآمیز و ذلت آور وادی عربه است. خواست دوم آن است که باید سفارت رژیم صهیونیستی بسته و سفیر این رژیم از خاک اردن اخراج شود.» 

در ادامه این گزارش آمده است: تظاهرکنندگان همچنین خواستار آزادی "احمد الدقامسه "شدند که در شهر مفرق اردن حکم حبس ابد خود را به اتهام قتل چند اسرائیلی در سال 1997 سپری می‌کند. نیروهای امنیتی اردن با ایجاد کمربند امنیتی در اطراف سفارت رژیم صهیونیستی مانع از نزدیک شدن تظاهرکنندگان به آن شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار