کمیسیون اروپا برای اولین بار در چارچوب افق 2020 خود، فراخوان ارسال طرح‌های تحقیقاتی منتشر کرده است.

به گزارش خبرنگار فناوری نوین باشگاه خبرنگاران، کمیسیون اروپا برای اولین بار در چارچوب افق 2020 خود،  فراخوان ارسال طرح‌های تحقیقاتی منتشر کرده است. برنامه تحقیقات و نوآوری جدید اتحادیه اروپا با اعتباری بالغ بر 80 میلیارد یورو، برای دوره زمانی 2014 تا 2020 اجرا خواهد شد.

بیش از 15 میلیارد یورو از این اعتبار در دو سال اول برنامه تخصیص داده خواهد شد که هدف از این میزان تامین مالی، کمک به ارتقای اقتصاد دانش‌محور و رفع چالش‌های ایجاد اختلاف در زندگی مردم می‌باشد. همکاری بین‌المللی از اولویت‌های اصلی افق 2020 بوده که بر اساس آن محققان کشورهای مختلف دنیا از جمله ایالات متحده آمریکا می‌توانند طرح‌های تحقیقاتی خود را در قالب این برنامه ارسال نمایند.
 
برای اولین بار کمیسیون اروپا اولویت‌های تامین مالی خود را برای دو سال آینده مشخص کرده و جهت‌ گیری ‌های سیاست‌های تحقیقاتی اتحادیه اروپا را برای محققان و کسب و کارها ارائه کرده است. میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای طرح‌های تحقیقاتی سال 2014 حدود 7.8 میلیارد یورو است که بر سه بخش کلیدی افق 2020 تمرکز خواهد داشت.

به گفته ی کارشناسان بخش اول شامل علوم برتر است که حدود 3 میلیارد یورو، شامل 1.7 میلیارد یورو برای حمایت‌های مالی کمیته تحقیقات اروپا از دانشمندان برتر و 800 میلیون یورو برای بورس‌های تحصیلی محققان جوان‌تر.

محققان بخش دوم را شامل پیشگامی صنعتی: 1.8 میلیارد یورو برای حمایت از پیشگامی صنعتی اروپا در حوزه‌هایی نظیر است که فناوری‌نانو، فناوری اطلاعات و ارتباطات، تولید پیشرفته، رباتیک، زیست‌فناوری و فضا.

کارشناسان در پایان گزارش بخش سوم را چالش‌های اجتماعی مطرح کردند که 2.8 میلیارد یورو برای پروژه‌های ابداعی مربوط به چالش‌های اجتمای افق 2020 در حوزه‌هایی نظیر: سلامت؛ کشاورزی، دریایی و اقتصاد زیستی؛ انرژی؛ حمل و نقل؛ اقدامات جوی، محیط زیست، کارایی منابع و مواد خام؛ و امنیت.



انتهای پیام/
برچسب ها: فناوری ، نانو ، تحقیقات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار