برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد "UN-HABITAT" که پیش‌تر مرکز سکونت‌گاه‌های انسانی سازمان ملل نامیده می‌شد از طریق دفاع، تنظیم خط مشی، ظرفیت‌سازی، ایجاد دانش و تقویت و مشارکت‌های دولت‌ها و جامعه مدنی از توسعه‌ پایدار سکونت‌گاه‌های انسانی حمایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد "UN-HABITAT" که پیش‌تر مرکز سکونت‌گاه‌های انسانی سازمان ملل نامیده می‌شد از طریق دفاع، تنظیم خط مشی، ظرفیت‌سازی، ایجاد دانش و تقویت و مشارکت‌های دولت‌ها و جامعه مدنی از توسعه‌ پایدار سکونت‌گاه‌های انسانی حمایت می‌کند.  
 
UN-HABITAT در 1978 تأسیس شد و کارگزاری اصلی برای اجرای دستور "کار محل زیست" و هماهنگ‌ کردن فعالیت‌های مربوط به توسعه سکونت‌گاه‌های انسانی در داخل خانواده سازمان ملل بوده که بر دو حوزه  سرپناه مناسب  برای همه؛ و توسعه شهری پایدار تمرکز می‌کند.
 
این برنامه همچنین مسئول است تا به جامعه بین‌المللی کمک کند و هدف توسعه هزاره درباره بهبود زندگی حداقل صد میلیون زاغه‌نشین و کاهش نسبت افراد فاقد دسترسی دائمی به آب آشامیدنی سالم به نصف تا سال 2020 را تحقق بخشد.
 
UN-HABITAT با مشارکت دولت‌ها، مقام‌های محلی، سازمان‌های غیردولتی و بخش خصوصی حمایت و کار می‌کند البته برنامه‌ها و طرح‌های فنی آن بر طیفی گسترده از مسائل از جمله بهبود زندگی زاغه‌نشینان، کاهش فقر شهری، بازسازی پس از فجایع و سوانح، تأمین آب و دفع بهداشتی فاضلاب شهری و بسیج منابع مالی محلی برای ساخت سرپناه متمرکز است و بیشتر این برنامه‌ها با مشارکت سایر کارگزاری‌های حمایتی دوجانبه انجام می‌شود.
 
UN-HABITAT را شورای اداره‌کننده 58 عضوی که هر دوسال یکبار تشکیل جلسه می‌دهد، اداره می‌کند.
 
گفتنی است UN-HABITAT دو نشریه اصلی درباره گزارش جهانی در خصوص سکونت‌گاه‌های انسانی که به بررسی موقعیت اسکان بشر و دیگری که به موقعیت شهرهای جهان می‌پردازد را دارد.
 
انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار