معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: تورهای گردشگری یک روزه‌ای برای بازدید از شهرهای کرمان، ماهان، راین و شهداد در ایام نوروز راه‌اندازی می‌شوند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کرمان صبح امروز در جلسه مشترک ستاد تسهیلات نوروزی و ستاد حوادث غیرمترقبه شهرستان کرمان اظهار داشت: تورهای گردشگری یک روزه‌ای برای بازدید از شهرهای کرمان، ماهان، راین و شهداد در ایام نوروز راه‌اندازی می‌شوند تا مسافران با جاذبه‌های گردشگری شهرستان کرمان بیشتر آشنا شده و از آنها استفاده کنند.

محمدحسین تجلی افزود: در ایام نوروز چهار نمایشگاه عرضه محصولات و صنایع دستی در شهرهای کرمان، ماهان و راین برگزار می‌شود که نمایشگاه واقع در میدان گنجعلیخان کرمان به صورت کارگاهی اجرا می‌شود.

وی همچنین از چاپ 50 هزار نسخه از نقشه شهرهای کرمان، ماهان، راین و شهداد خبر داد و اذعان کرد: علاوه بر چاپ نقشه 200 هزار نسخه بروشور آشنایی با مناطق گردشگری در حال آماده‌سازی و چاپ است تا در چادرهای اطلاع‌رسانی که در محل ورودی‌های شهر کرمان، فرودگاه، راه‌آهن و ترمینال توزیع شود.

فرماندار کرمان هم در این نشست اظهار داشت: در ایام تعطیلات نوروز اعضای ستاد تسهیلات نوروزی، دستگاه‌های خدمات‌رسان، شورای تامین و ستاد حوادث غیرمترقبه شهرستان کرمان آمادگی کامل برای ایجاد تعطیلاتی به یاد ماندنی را دارند.

بهنام سعیدی با اشاره به اینکه شهرستان کرمان جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد، ابراز داشت: گردشگران برای دیدن سایر شهرستان‌های استان کرمان هم به این خطه می‌آیند و بیشتر آنها از کرمان عبور می‌کنند و این امر اهمیت شهر کرمان را مضاعف می‌کند.

فرماندار کرمان بیان داشت: ادارات باید لیست کشیک ایام نوروز را تهیه و مطابق آن خدمات‌دهی  کنند.

سعیدی افزود: مردم و مسئولان به دلیل تقارن ایام فاطمیه و تعطیلات نوروز توجه کنند که اجرای برنامه‌ها به گونه‌ای باشد که هم حرمت ایام عزای بانوی بزرگ اسلام حفظ شود و همچنین تعطیلات به یاد ماندنی و جذابی را برای شهروندان و میهمانان نوروزی فراهم آورند.

فرماندار کرمان ادامه داد: سرکشی از ادارات و مراکز مختلفی که در ایام عید نوروز باید به طور شبانه‌روزی به مردم خدمت‌رسانی کند، همچنان ادامه می‌یابد و تاکنون از تعدادی از بانک‌ها، هتل‌ها، مهمانپذیرها، مراکز نظامی و انتظامی، اماکن تفریحی، میدان میوه و تره بار و... بازدید به عمل آمده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان نیز با اشاره به در پیش بودن چهارشنبه آخر سال بیان داشت: به منظور کاهش حوادث آتش‌سوزی در چهارشنبه سوری فروش نفت به صورت گالنی در تمام جایگاه‌های سوخت ممنوع است.

علی روانبخش گفت: با مسئولان اتحادیه‌های صنف لاستیک‌فروشان و تعمیرکاران لاستیک و رنگ‌فروشان جلسه‌ای برگزار و تذکرات لازم در مورد بیرون نگذاردن لاستیک‌های مستهلک و فروش رنگ، الکل و سرنگ داده شده است.

وی خاطرنشان کرد:  با هماهنگی به عمل آمده، سازمان حمل و نقل و پایانه ها بر جابه‌جایی مواد محترقه و قابل انفجار توسط ناوگان حمل و نقل نظارت کامل می شود.

روانبخش ابراز داشت: نیروی انتظامی آمادگی کامل براب تامین آرامش و امنیت مردم در ایام تعطیلات را دارد، اما واحدهای صنفی و شهروندان باید نکات ایمنی لازم را مد نظر قرار دهند.

در ادامه رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان کرمان هم ضمن بیان لزوم هرچه بیشتر رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در ایام سفر خاطرنشان کرد: به دلیل تکمیل نشدن برخی پروژه‌های عمرانی در شهر کرمان احتمال بروز تصادفات وجود دارد که با هماهنگی مسئولان شهرداری، اداره برق و راهنمایی و رانندگی می‌توان از بروز حوادث جلوگیری کرد.

انتهای پیام/م
برچسب ها: کرمان ، گردشگران ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.