نجفی گفت: نبود امنیت غذایی به منزله‌ی از بین رفتن امنیت ملی است و به نوبه‌ی خود نیازمند ایجاد ظرفیت‌های بالقوه است. به طوری که در بخش صنایع داروسازی قادر به ساختن 95 درصد نیاز‌های دارویی داخل هستم.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر محمود نجفی مسئول دبیرخانه‌ی جایزه‌ی ملی کیفیت غذا و دارو در حاشیه‌ی اختتامیه‌ی چهارمین جایزه‌ی ملی کیفیت غذا، دارو و بهداشت ایران گفت: امروز سرعت تحولات و ناپایداری فضای کسب و کار به حدی بالا است که دیگر نمی‌توان به وضعیتی ثابت و سود آور امید داشت. سازمان‌های اقتصادی به 2 دسته‌ تقسیم شده‌اند، یک دسته که در حال پیشرفت هستند و دسته‌ی دیگر در حال پس رفت. مدیران شرکت‌ها باید هدف خود را شناخت بهتر سازمان خود قرار دهند، زیرا عمده‌ی متقاضیان غذا و دارو 50 درصد این هدف را دنبال کرده‌اند.

وی افزود: هدف مهم دیگر امنیت غذایی است که همگی با تداوم بقای انسان‌ها در ارتباط هستند و نبود این امنیت به منزله‌ی از میان رفتن امنیت ملی است و هدف آخر تقویت شرکت‌های فعال در حوزه‌ی سلامت در عرصه‌ی رقابت پذیری است.

وی ادامه داد: این موضوع به نوبه‌ی خود نیازمند ایجاد ظرفیت‌های بالقوه است، به طوری که در بخش صنایع دارویی قادر به ساخت 95 درصد نیاز‌های دارویی داخل هستیم.

وی تصریح کرد: در بحث ابلاغیه‌ی "اقتصاد مقاومتی" تا موعد سند چشم انداز 11 سال باقی مانده است و محقق شدن سند چشم انداز کشور یک درخواست نیست، بلکه ضرورتی اجتناب ناپذیر است و نقش ابلاغیه‌ی اقتصاد مقاومتی در اجرای این سند چشم انداز است و بدون اجرای دقیق مفاد ابلاغیه در سطوح ملی سند تحقق پیدا نمی‌کند.

نجفی خاطرنشان کرد: در بند 3 سند ابلاغیه تقویت کل عوامل تولید در سطوح کلان و خرد مورد توجه است و پایین بودن بهره وری همواره از معضلات اقتصاد کشور بوده است و در تحقق برنامه‌های چهارم و پنجم نبود بهره‌وری سالم وجود دارد. یک پنجم اهداف بهره‌وری از میانگین رشد بهره‌وری حاصل شد و ما هرگز موفق نشدیم از محل بهره‌وری رشد مناسبی بدست بیاوریم.

انتهای پیام/
برچسب ها: دارو ، اقتصاد ، مقاومتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار