یکی از مهم‌ترین مسائلی که کاربران پس از نصب سیستم‌عامل جدید روی رایانه یا به‌روزرسانی سیستم‌عامل فعلی با آن مواجه می‌شوند، نبود شناسایی برخی قطعات سخت‌افزاری توسط سیستم‌عامل جدید است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، در این شرایط کاربران مختلف روش‌های متعددی را برای رفع مشکل به‌کار می‌گیرند. برخی آنها طبق مارک و مدل مادربورد اقدام به بررسی سخت‌افزارهای موجود و شناسایی سخت‌افزار ناشناخته کرده و درایور موردنیاز آن را از سایت سازنده دانلود می‌کنند و برخی دیگر به استفاده از نرم‌افزارهای شناسایی درایور یا حتی جستجوهای مختلف در وب می‌پردازند.

 به‌عنوان مثال ممکن است کاربر تشخیص دهد درایور کارت گرافیک
NVIDIA GeForce GT 635M را نیاز دارد و در دانلود و نصب آن درایور موفق یا ناموفق باشد؛ اما گاهی نیز ممکن است کاربر با مراجعه به Device Manager در سیستم‌عامل، با پیغام نبود شناسایی سخت‌افزار متصل مواجه شود (Unknown devices یا Other devices) که در صورت بروز این مشکل، کاربران نمی‌توانند تشخیص دهند درایور موردنیاز مربوط به کدام قطعه است.

آیا می‌دانید در صورت مشاهده این قبیل پیغام‌ها هنگام شناسایی سخت‌افزار رایانه می‌توانید براحتی و با چند کلیک ساده همه اطلاعات مربوط به قطعه موردنظر را به‌دست آورید؟

تشخیص هویت

همان‌طور که گفتیم تشخیص هویت قطعات ناشناخته در ویندوز به روش ساده‌ای امکان‌پذیر است. برای انجام این کار ‌باید مراحل زیر را انجام دهید:

1ـ ابتـدا بــه Device Manager برویـــد (در ویندوز 7 می‌توانید با مراجعه به منوی استارت عبارت Device Manager را در کادر جستجو وارد کنید و در ویندوز 8 نیز می‌توانید به جستجوی عبارت فوق در صفحه‌ شروع بپردازید)

2 ـ پس از مراجـعــه بـه Device Manager، روی هریک از تجهیزات ناشناخته‌ای که اغلب با عنوان Unknown Device همراه با یک علامت خطر زرد رنگ به نمایش درآمده‌اند، کلیک راست کرده و گزینه‌ Properties را کلیک کنید.

3 ـ در پنجره‌ به‌نمایش درآمده تب Details را انتخاب کنید.

4 ـ در تب جزئیات، یک فهرست کشویی با عنوان Property قابل مشاهده است. در این فهرست اطلاعات مختلفی از تجهیز موردنظر قابل دسترسی است، اما اطلاعاتی که در این بخش بیش از دیگران به آن نیاز داریم Hardware Ids است.

5 ـ از فهرست کشویی گزینه‌ Hardware Ids را انتخاب کرده و منتظر بمانید شناسه‌های سخت‌افزار در بخش Value به‌نمایش درآید.

6 ـ اکنون می‌توانید با جستجوی هریک از شناسه‌های به‌نمایش درآمده در گوگل، اطلاعات کاملی از تجهیز موردنظر را یافته و پس از عملیات شناسایی اقدامات لازم برای دانلود درایور موردنیاز را نیز انجام دهید.

توصیه مهم

پیشنهاد می‌کنیم از میان شناسه‌های به‌نمایش درآمده گزینه‌ای را انتخاب کنید که از دیگر گزینه‌ها طولانی‌تر است (کافی است روی شناسه موردنظر کلیک راست کرده و گزینه‌ Copy را انتخاب کنید.) همچنین برای جستجوی بهتر در گوگل و دسترسی سریع‌تر به درایورهای مورد نیاز می‌توانید نام سیستم‌عامل و عبارت driver download را نیز همراه با شناسه در کادر جستجو وارد کنید. به‌عنوان مثال چنانچه شناسه عبارت است از

PCI|VEN_168C&DEV_0013&SUBSYS_3A731186&REV_01 عبارت زیر را در گوگل جستجو کنید:

PCI|VEN_168C&DEV_0013&SUBSYS_3A731186&REV_01 windows 7 driver download

http://goo.gl/rTmTAu

با مشاهده نتایج جستجو براحتی متوجه خواهید شد امکان موردنظر کارت شبکه بی‌سیم با مشخصات D-Link DWA-520 Wireless 108G است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار