گرندهای تحقیقاتی همزمان با افزایش سطح علمی دانشگاه‌ها در تامین "بودجه‌های پژوهشی" و حل مشکلات خدمات دهی و نیازهای جامعه نقش مهمی دارند.

دکتر جعفر اصلانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله (عج) و فوق تخصص ریه درگفتگوی اختصاصی با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران افزود: با توجه به برخی محدودیت‌ها میزان بودجه‌های پژوهشی دانشگاه براساس آخرین اطلاعات رسیده از سازمان برنامه و بودجه برای سال 93 نسبت به سال جاری تغییر چندانی نکرده است و از طریق سازمانهای سفارش دهنده اقدام به جذب بودجه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله (عج) با اشاره به طرح‌های پژوهشی دانشگاه‌ تاکید کرد: خوشبختانه این دانشگاه به این توانمندی دست یافته که بیشترین بودجه‌های پژوهشی را توسط گرندهای تحقیقاتی بیرونی تامین کند به گونه‌ای که این میزان تا 10 برابر بیشتر از سقف بودجه تامین دانشگاه توسط سازمان برنامه و بودجه‌ می‌باشد که جای افتخار دارد. 

جعفر اصلانی ادامه داد: در حقیقت گرندهای تحقیقاتی با همان طرح‌های برون دانشگاهی نه تنها تامین کننده بودجه‌های چند برابر از بودجه‌های عمومی و دولتی است بلکه علاوه بر اینکه نشانگر توانایی‌های بالقوه و بالفعل دانشگاهی است بلکه از سوی دیگر بویژه در بخش پزشکی نقش ویژه‌ای در حل بخش‌های مهمی در عرصه بهداشت درمان به صورت طرح‌های محوله به دانشگاه‌ها به عهده دارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: بودجه ، پژوهش ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار