معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: مرغ و ماهی شب عید را از فروشگاه های دارای مجوز دامپزشکی خریداری کنید.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ معاون بهداشتی دانشگاه با اعلام این مطلب گفت: رعایت اصول بهداشتی تمام ایام سال به ویژه در ایام نوروز و سفرها ضروری است و شهروندان می توانند با مشاهده هر گونه تخلف از مقررات بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، مراتب را به سامانه رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت (شماره تلفن 1490) اطلاع دهند.

دکتر نادر نیک پرست افزود: شکایات پس از تماس با شماره تلفن ذکر شده به طور حتم بررسی و پیگیری می شود و شهروندان از این موضوع مطمئن باشند.

وی نسبت به خرید یخ های فله ای و مواد غذایی در معرض آفتاب در طول سفر هشدار داد و تصریح کرد: برای حفظ بهداشت محیط به هنگام مسافرت باید زباله های تولیدی را در کیسه های مخصوص زباله جمع آوری و در محل مناسب دفع کرد.

وی اظهار داشت: شستشوی مکرر دست ها با آب و صابون در طول سفر از انتقال میکروب ها و بروز بیماری ها تا حد قابل توجهی پیشگیری می کند.

وی تاکید کرد: همه مواد غذایی و آشامیدنی بسته بندی شده باید دارای برچسب مشخصات و در بردارنده نام و نشانی واحد تولیدی، شماره شناسه، نام تجاری، تاریخ تولید و انقضاء و مجوزهای لازم باشند.

وی ادامه داد: در طول سفر به رستوران ها و مراکز عرضه مواد غذایی که اصول بهداشتی را رعایت می کنند و پرسنل آن دارای کارت بهداشتی معتبر هستند، مراجعه کنید.

وی خاطر نشان کرد: از خرید و مصرف گوشت دام هایی که به شکل غیر مجاز کشتار شده اند و مهر کشتارگاه ندارند به شدت پرهیز کنید.


انتهای پیام/
برچسب ها: مرغ ، ماهی ، گوشت ، نوروز ، میکروب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار