به گزارش دریچه فناوری اطلاعات؛ شرکت مخابرات بزرگترین ارائهدهنده سرویس اینترنت (ISP) در ایران است و اکثر کاربران اینترنت پرسرعت از این شرکت اینترنت پرسرعت خود را خریداری کردهاند. شرکت مخابرات تا چندی قبل فقط سرویسهای نامحدود با هزینههای ثابت داشت که حال سرویس حجمی نیز به خدمات و طرح آن افزوده شده است و میتوان گفت بیش از 80 درصد کاربران از اینترنت نامحدود مخابرات بهره میبرند.
گلايههاي کاربران را ابتدا بخوانيد:
ماه قبل چند روزی اینترنت پر سرعتی که از مخابرات خریدم قطع بود و مشکل قطعی هم از طرف مخابرات بود، با خودم فکر کردم که حتما هزینه ی این چند روز قطعی از قبض تلفن کم می شود، اما پس از دریافت قبض تلفن متوجه شدم که هزینه ی اینترنت به صورت کامل برای من محاسبه شده است، بعد از این که برای پیگیری این مسئله با مخابرات تماس گرفتم، آن ها در جواب بنده گفتن که هزینه اینترنت به صورت کامل محاسبه می شود.
در صورتی که می خواهید هزینه روزهایی که اینترنت قطع بوده است از قبض تلفن کم شود باید به مخابرات مراجعه کنید و با در خواست کتبی خواستار پیگیری این موضوع باشيد. پس از این که با این جواب رو شنيدم از درخواست خودم پشیمان شدم زیرا هرینه و زمانی که بنده برای مراجعه به مخابرات صرف می کنم بیشتر از هزینه اینترنت است، پس با خودم گفتم بهتر است به جای مراجعه حضور به مخابرات هزینه آن را به صورت کامل پرداخت کنم تا حداقل ديگر از نظر زمانی ضرر نکنم.
همان طور که می دانید قطعی اینترنت مخابرات در سال برای چند روز عادی است، شاید هزینه وارده به هر کاربر مبلغی نا چیز و محدود باشد اما برای درک عمیق مسئله و نادیده گرفتن شدن حقوق کاربران باید هزینه وارده بر هر کاربر را به صورت میانگین برای تمامی کاربران برابر بدانیم و عدد مشخص شده را بر تعداد کل کاربران اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات ضرب کنیم تا معلوم شود، عدد به دست آمده چقدر بزرگ است و مخابرات تا چه میزان حقوق کاربران اينترنت خود را....
حال یک محاسبه ساده برای درک بهتر شرایط:
اگر اینترنت هر کاربر در سال 5 روز قطع باشد و به طور میانگین کاربران از سرعت 256 استفاده کنند و به فرض این که مخابرات هم یک میلیون کاربر داشته باشد، جواب حاصل زیر است.
حال اینجا ما باید انتقاد را متوجه کدام شرکت یا سازمان کنیم؟
قطعا در اینجا باید "سازمان حمایت از مصرف کنندگان" نقش به سزايي دارد، چرا که وظیفه اصلی این سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده است.
اگر شما هم از اینترنت مخابرات استفاده می کنید لطفا تعداد روزی های قطعی در سال یا ماه را در بخش
بنويسيد.
اگر سایر ارائه دهنده های اینترنت پر سرعت این مشکل را دارند نيز در بخش نظرات بیان کنید تا ما آن را براي شما کاربران محترم بررسي کنيم.
امتياز تحريريه دريچه فناوری اطلاعات:
من ماهیانه 50 گیگ بین الملل دارم و به بیست روز نمیرسه تموم میشه.. در صورتی که استفادم هم اونقدری نیست..
پینگمونم که داغونه.. سرعت دانلود هم جزو بدترین های جهانیم.. حجم کم و قیمت بالاهم که بر همه عیانه.. دزدی های شرکت ها باز خودش مسئله دیگریه.. من یه سایت باز میکنم 200 مگ کم میشه.. از هر سایتی دانلود کنم به صورت کامل حجم کم میشه.. یعنی اینترنت داخلی هیچ معنی نداره.. فقط شرکت ها دارن نون توی خون ما میزنن.. دزدی همه جا هست و کسی پیگیری نمیکنه.. واقعا که
من از مخابرات سرویس میگرفتم
اما از 7 روز هفته 5 روزش قطع بود
اون 2 روز هم هی قطع و وصل میشد
در ضمن سرعتی که به من میدادن از دیال آپ هم کمتر بود
من سرویس پنج گیگ سه ماهه با سرعت۲۵۶ گرفتم خیلی مزخرف بود پنج گیگ در عرض ده روز تموم شد درصورتی که اگر تمام دانلود هامو رو هم بریزم کلن میشه دوگیگ
خواهشا پی گیری کنین من کرمانیم
فقط صبا که خلوت وصل میشه ساعت 12 بگذره مودم روشن نباشه دیگه تا فردا ما نت نداریم
خواستم تشکر کنم از این همه لطف که مسولین اینترنت تهران میکنن
ما که راضی نیستیم
پینگ داخل که تا 500 هم میره.
کل پهنای باند شهرستان ما(هفتکل)16 مگه اونوقت خدا میدونه این مخابرات چقدر یوزر داره.اون زمان که مخابرات سرویس های نامحدود داشت واقعا عالی بود
اوایلی که اینترنت پر سرعت از شرکت مخابرات خریدم خیلی قطع و وصل میشد یا اینکه سرعت اینترنتم با اون چیزی که خریدم قابل قیاس نیست خیلی کمتر ولی بعد پیگیری های مداوم از طریق سایت اینترنتم تا الان دیگر قطع نشده ولی سرعت اینترنتم که 512 خریدم تا سرعتش بیشتر 356بالا نرفته ای کاش این مسئولان حداقل گوش می کردن چون با هم دست دارن.
يه روز صبح اومدم سر كار ديدم اينترنتم قطع...
زنگ زدم مخابرات(پشتباني) ميگم اينترنتم قطع شده
ميگه والا خيلي از كاربران امروز مشكل دارن نميدونيم مشكل از كجاست بعد ميگه شما دو ساعت ديگه زنگ بزنيد تا تازه بهتون بگيم مشكل چيه
ميگم بابا من كافي نت دارم
ميدونيد چه قدر ضرر ميكنم
ميگه اين ديگه به ما ربطي نداره.....
ماچقدر باید منتظر بمونیم همش که این اینترنتو قطع میکنن الان هم که 6یا5ماه میشه توی دزفول اینترنت نامحدودمخابرات روبرداشتن همش میگن امروز وصل میشه فردا وصل میشه ماباید چیکار کنیم مادیگه تنها امیدمون شما هستین خواهش میکنم به درخواست های ماهم گوش کنین
مسئول ها به گوش باشن
اینترنت مخابرات بیشتر روز ها قعطی داره
سرعتش هم که ......
من به غير از قطعي مشكل سرعت هم دارم.
با سرعت 256 كيلوبايت اينترنت گرفتن
ولي باسرعت 20 الي 30كيلوبايت دانلود ميكنه.
zn
مخابرات از این بی نظمی اقتصادی و بی اطلاعی مردم نهایت استفاده رو می بره
استان تهران شهر اندیشه
لازم دونستم توضیحات زیر را در خصوص مطالب بالا اضافه نمایم .شرکت های ارائه دهنده اینترنت مخابرات و دیگر شرکت های ارائه دهنده اینترنت پر سرعت اشتراک های به اصطلاح پر سرعت خود را با تبلیغات 1 میگ و 2 میگ نامحدود بفروش میرساند اما آنچه تحویل کاربر و مصرف کننده داده میشود بصورت اشتراکی و قطعی و افت سرعت زیاد میباشد که متاسفانه خود یک نوع کلاهبرداری محسوب شده و کسی پاسخگوی این عمل زشت نمیباشد .یعنی شما چنانچه اشتراکی با پهنای باند 2048 کیلوبایت بگیرید بایستی سرعت دانلودی معادل 256 کیلو بایت داشته باشید اما سرعت دانلود تقسیم بر 8 و یا 4 میشود یعنی میتوان گفت پولپهنای باند 2 میگ را میگیرند و و پهنای باندی با سرعت 128 و یا 512 را به مصرف کننده میدهند .که نه شرعیست و نه قانونی چنانچه مدارکی دال بر قانونی و یا شرعی بودن این عمل دارند جهت روشن شدن اذهان عمومی ارائه دهند . لازم است سازمانهای بازرسی و نظارتی جهت جلوگیری از تضییع حقوق مردم وارد شوند .
قابل توجه است که شرکت مخابرات استان اردبیل به دلیل اینکه افرادی از اینترنت نامحدود مخابرات در کافینت ها استفاده میکرده اند و حجم زیادی دانلود داشته اند به همین دلیل به کلی اینترنت نامحدود را از خدمات خود حذف کرده و حق کاربران عادی را هم ضایع میکند
من پارسال اشتراک ی ساله گرفته بودم از مخابرات با حجم20 گیگ.ی دو ماه آخر روزا دانلود میکردم ک حجم تموم بشه و نسوزه...
امسال ک مشتری های مخابرات بیشر شد ب دهنشون مزه کرده.امسالم ی ساله گرفتم 20 گیگش تو س ماه تموم شد تا الان ک آخرای سال هستیم شاید70 گیگ اضافه خریدیم.
با توجه ب اینکه همه ی دانلود هامون تو ساعت رایگانه.
و این کم شدمن حجم فقط برای رفتن تو سایت ها ست............آیا روزانه رفتن ب پنج شیش سایت معمولی اینقد حجم رو کم میکنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دزدی از این آشکارتر؟؟؟
ب پشتیبانی هم ک گزارش میدیم میگن میتونید شرکت تون رو عوض کنید
مثه اینکه شکم شون خوب سیر شده
حالا شما اگر میخواهید از مخابرات اینترنت بگیرید خوب فکرهایتان را بکنید چون پشیمانیش همراه....
نمیگه منه بدبخت 25 دقیقه پشت تلفن بودم تا اینا جواب بدن تازی با یه لحنی هم جواب میده انگار بهش بدهکارم !!
یه اشتباهی که کردم این بوده گول قیمت های ارزون مخابرات خوردم خیلی هم پشیمونم منتظرم تا تموم شه برم پورت رو خالی کنم و برم یه شرکت خصوصی امیدوارم این نظر غیرقابل انتشار نباشه
شهر هفتکل استان خوزستان
يه روز صبح اومدم سر كار ديدم اينترنتم قطع...
زنگ زدم مخابرات(پشتباني) ميگم اينترنتم قطع شده
ميگه والا خيلي از كاربران امروز مشكل دارن نميدونيم مشكل از كجاست بعد ميگه شما دو ساعت ديگه زنگ بزنيد تا تازه بهتون بگيم مشكل چيه
ميگم بابا من كافي نت دارم
ميدونيد چه قدر ضرر ميكنم
ميگه اين ديگه به ما ربطي نداره.....
شرکت های وب که داره اینقدر تبلیغات میکنه اصلا کیفیت قابل توجهی نداره
من ادمین سایت http://www.forum.patogheman.com/ هستم
و وقتی سرور سایتو عوض کردیم کاربرانی که از این شرکت نت داشتند با مشکل دی ان اس مواجه شده وارور سرور نات فایند براشون میومد که طبق ارتباطی که با این شرکت داشتیم گفتند سرور شما خرابه جالب بود برای من. چون سایت های بزرگ زیادی روی این سرور هستند.---
-----------
شرکت مخابرات نیز همین مشکلاتو داره
من به خاطر قطعی این شرکت با هزینه های گزافی روبرو شدم
چندین بار بخاطر سرعت کم و قطع شدن این شرکت نتونستنم بکاپ از سایتم بگیرم
خودتونم میدونید توی دایرکت ادمین وقتی نت قطع شه باید از دوباره دانلود کنی
هزینه اینن ضررها بر گردن کیست؟