رییس مرکز حج و پزشکی جمعیت هلال احمر از افزایش اعزام پزشکان به عمره و عتبات با توجه به افزایش زائران در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سیدعلی مرعشی در نشست خبری ظهر امروز خود با اشاره به اینکه این مرکز برای ایام نوروز با توجه به اعزام زائران به عمره و عتبات برنامه ویژه‌ای دارد افزود: افزایش تعداد نیروهای متخصص پزشکی در عتبات عالیات و همچنین افزایش پزشکان به ویژه متخصص داخلی و زنان و قلب و همچنین اضافه شدن متخصصین اطفال به این جمع از مهمترین تمهیداتی است که با توجه به افزایش اعزام‌ها در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه در خصوص ارسال محموله‌های دارویی نیز بیان داشت: برای این ایام 10تن شامل 200 قلم دارو به عتبات عالیات ارسال شده و برای حج عمره نیز 1تن دارو به منظور تکمیل ظرفیت انبارهای دارویی به عربستان ارسال شده است.

رییس مرکز حج و پزشکی جمعیت هلال احمر در ادامه با اشاره به افزایش مراکز درمانگاهی خارج از کشور افزود: امسال درمانگاه‌های عربستان از 7درمانگاه به 9درمانگاه افزایش یافته که به صورت 7ساعته،12ساعته و 24ساعته به زائران خدمات درمانی ارائه می‌کنند.
 
در عتبات عالیات نیز 4درمانگاه در کربلا، 2درمانگاه در نجف، 1درمانگاه در کاظمین و 1درمانگاه در بغداد آماده ارائه خدمات به زائران هستند و در شهر سامرا نیز به دلیل بازسازی حرمین و ارائه خدمات به نیروهای ایرانی مستقر در این شهر آماده خدمت درمانی است.

وی در خصوص نحوه اعزام پزشکان نیز بیان داشت: به دلیل محدودیت‌های موجود در کشور عربستان در هر ماه 105 نیرو شامل پزشک متخصص، نیروهای بهداشت و پرستار اعزام می‌شوند اما در کشور عراق برای اعزام نیروها مشکل خاصی وجود ندارد.

سیدعلی مرعشی در ادامه با اشاره به عملکرد چندماهه گذشته این مرکز تصریح کرد: 294هزار نفر از زائران توسط پزشکان مرکز پزشکی از 20صفر سالجاری ویزیت شدند که 601 نفر آنها با توجه به شرایط جسمانی به بیمارستان‌های صعودی منتقل شدند و 13نفر دیگر به ایران بازگردانده شدند همچنین متاسفانه 13نفر از عمره‌گذاران در این مدت فوت کردند.

وی در ادامه افزود: همچنین از ابتدای فروردین ماه 281هزار نفر در کشور عراق ویزیت شدند که 106 مورد آنها بیماران دیالیزی بودند همچنین 12مورد عمل جراحی در بیمارستان‌های عراق صورت گرفت و 244نفر با توجه به شرایط جسمانی به کشور بازگردانده شدند در 11ماهه گذشته 40نفر از زائران عراق فوت کردند.

وی در خصوص بیمارستان‌های چشم و کلیوی بیان داشت: با توجه به توافق صورت گرفته یک درمانگاه مجهز در حرمین شریف کربلا احداث خواهد شد مجوزهای لازم این بیمارستان از استانداری کربلا گرفته شده و در اعیاد شعبانیه توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی تصریح کرد: بیمارستان چشم پزشکی نیز براساس تفاهم نامه فی مابین جمعیت هلال احمر ایران و عراق طی گذراندن مراحل پیگیری است که پس از ساخت به عنوان یک شرکت مشارکتی اداره شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با دستور رییس جمعیت هلال احمر مبنی بر کمبود آمبولانس‌ها در کشور عراق، مجوز خرید دو دستگاه آمبولانس مجهز فراهم شده است که تا آخر فروردین ماه به دستگاه خدمات‌رسانی فوری در عراق ملحق خواهد شد.
انتهای‌پیام/

برچسب ها: افزایش ، خدمات ، پزشکی ، عمره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار