آیت الله نوری همدانی: شهداء، تربیت شدگان نمازجمعه ها و نمازجماعت ها بوده اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد: آیت الله نوری همدانی در دیدار با نماینده ولی فقیه، استاندار و جمعی از مسئولان و روحانیان استان چهارمحال و بختیاری، که در محل دفتر ایشان در شهر مقدس قم انجام شد، گفت: بعد از فتنه لازم دانستم که به استان‌های مختلف سفر کنم و از نزدیک حرف‌های مردم را بشنوم و سفر به استان چهارمحال و بختیاری، پانزدهمین سفر من بود .

وی با اشاره به اهمیت جایگاه امامت جمعه، افزود: قدرت بیان، قدرت مدیریت و آگاهی از اخبار داخل و خارج کشور، از ویژگی‌های مهم ائمه جمعه و جماعات است .

این مرجع تقلید بیان کرد: ائمه جمعه باید به فکر پیشرفت روحیه انقلابی و همچنین به فکر پیشرفت مادی و معنوی مردم باشند .

آیت الله نوری همدانی با اشاره به این که کاستی‌های استان شما را به محضر رهبری رساندم، تصریح کرد: الحمدالله مشاهده می شود که عنایات ویژه ایشان نیز را برای استان چهارمحال و بختیاری به همراه داشته است.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه در انقلاب اسلامی ایران، امام (ره) همواره با مردم در ارتباط بودند، گفت: همین مردم بودند که موجب پیروزی انقلاب شدند و در طول تاریخ نیز هر موقع که مردم پشتوانه کاری بوده‌اند، موفق شده است.

آیت الله نوری‌همدانی در ادامه با اشاره به این که باید وصیت نامه شهداء در یک مجموعه حفظ شوند، تأکید کرد: مطالب شهداء در وصیت‌نامه‌ها بسیار ارزشمند است و باید آن‌ها را همواره مدنظر قرار داد و تکریم کرد.

وی گفت: شهداء تربیت شدگان نماز جمعه‌ها و نماز جماعت‌ها بوده‌اند و ما باید جوان‌ها را از این طریق تربیت کنیم.

آیت الله نوری‌همدانی با بیان این که امروز وظیفه علماء بسیار سنگین است، گفت: ما باید نسبت به وقایع کشور و جهان آگاه باشیم و در تربیت جوانان کشور تمام تلاش خود را انجام دهیم .

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد هم در این دیدار، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، تصریح کرد: سفر آیت الله نوری همدانی به استان چهارمحال و بختیاری مایه خیر و برکت شد و مسئولان این استان بر خود وظیفه دانستند که از ایشان قدردانی کنند.

حجت الاسلام محمدعلی نکونام افزود: ارائه گزارش حضرتعالی به محضر رهبر معظم انقلاب، رضایتمندی معظم له را به همراه داشت و باعث عنایات ویژه ایشان به استان شد.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: کتابی با عنوان رهاورد سفر آیت الله نوری همدانی به استان چهارمحال و بختیاری تهیه و چاپ شده که در این هفته در سطح این استان توزیع می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.