وزارت علوم نگاه منفعلانه به موسسات آموزشی غیرمجاز دارد اما جهت جلوگیری اختیاری نداريم.

علی معصومیان مدیرکل دفتر آموزشهای آزاد وآموزشهای خاص در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به ورود تأسیس موسسات آموزش عالی برای برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت باید بگویم که تأسیس یک موسسه آموزش عالی وفرآیند طولانی دارد چنانچه اعضای موسس آن موسسه باید گزینش شوند وفعالیت موسسات نیز مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: اساسنامه و ثبت موسسه آموزش عالی تقریباً 9 ماه طول میکشد اما هم اکنون شاهد هستیم که به راحتی یک شرکت ،خدمات آموزشی ارائه می‌دهد و این درحالی است که تقریباًٌ در مدت یک هفته این موسسه به ثبت می‌رسد چرا که به صورت غیر قانونی تأسیس می شود و هیچ نظارتی بر روی آن صورت نمی گیرد.

وی تصریح کرد:باید جهت رسیدگی به این امر وزارت علوم فعال شود چرا که هم اکنون فعالیت وزارت علوم دراین رابطه منفعلانه است و تقریباً این وزارت‌خانه هیچ عکس العملی از خود نشان نمی‌دهد وبه راحتی فعالیت‌های غیر مجاز درحال انجام است.

معصومیان در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران، مبنی بر اینکه مرکز آموزشهای خاص و آموزشهای آزاد چه راهکاری جهت جلوگیری از فعالیت این مراکز انجام داده‌اند اظهار داشت: این مرکز تاحد پلمپ نیز پیش رفته است ولی قانون در این رابطه به صورت شفاف عمل نمی‌کند و این درحالی  است که وزارت علوم نیز اختیاری به ما نداده است.

وی افزود: هم اکنون شاهد هستیم که دوره‌های کوتاه مدت MBA با سودآوری بالای 20میلیون تومان به صورت غیرمجاز درحال انجام است كه بايد هرچه سريعتر برای پیگیری و بررسی این امر از سوی مسئولان و اخطار به آنها اقدام شود.


انتهای پیام/
برچسب ها: موسسه ، غیرمجاز ، آموزشی ، آزاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار