وزیر خارجه استرالیا با انتقاد از روسیه اقدام این کشور را ناقض قوانین بین المللی خواند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، وزیر خارجه استرالیا از روسیه به شدت انتقاد کرد و این کشور را ناقض قوانین بین المللی خواند.

 وزیر خارجه استرالیا در صحن پارلمان این کشور از روسیه به شدت انتقاد کرد و گفت: روسیه حاکمیت اوکراین را تهدید می کند.اقدامات مسکو نقض  آشکار قوانین بین المللی در خصوص منع توسل به زور و محافظت از تمامیت ارضی کشورهاست.قانون بین الملل اجازه نمی دهد یک کشور بر اساس نظرسنجی که آزاد و عادلانه نیست ،  سرزمین کشور دیگر را غصب کند. من به شدیدترین لحن توسل به خشونت علیه اوکراین و شهروندانش را محکوم می کنم.اوضاع در اوکراین بسیار جدی است و احتمال رویارویی نظامی وجود دارد.حمله به یک سرباز اوکراینی در کریمه قابل تامل است و بیانگر عمق بحرانی است که روسیه به آن دامن می زند.

همچنین در همین راستا مقامات استرالیا از آمریکا و اتحادیه اروپا در اعمال تحریم برضد مسئولان روسی و اوکراینی دخیل در الحاق کریمه به روسیه حمایت کردند.

"جولی بیشاپ" وزیر امور خارجه استرالیا بدون نام بردن از 12 نفر از مقامات روسیه و اوکراین که در پیوستن کریمه به روسیه دخالت داشته اند، افرادی را که در نقض حاکمیت اوکراین دست داشته اند، بازیچه کرملین خواند.

وی اقدام ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای الحاق کریمه به روسیه را به شدت محکوم کرد.

شهروندان کریمه با حضور در همه پرسی با جدایی این منطقه از اوکراین و پیوستن دوباره آن به روسیه موافقت کردند. پوتین با صدور فرمانی "کشور مستقل" کریمه را به رسمیت شناخته است.

بیشاپ با اشاره به حساسیت اوضاع در اوکراین و احتمال رویارویی نظامی در این کشور گفت با برقراری تماس های نزدیک با دوستان و متحدان خود از طریق شورای امنیت  سازمان ملل متحد، مراتب اعتراض خود را به دخالت روسیه در اوکراین اعلام کرده ایم.

آمریکا و اتحادیه اروپا دوشنبه گذشته تحریمهایی علیه روسیه اعمال کردند. ژاپن و کانادا نیز تدابیر مشابهی اتخاذ کرده اند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار