با توجه به بالابودن موارد ابتلا به غلظت خون، پیشگیری از این عارضه بسیار مهم بوده که رعایت الگوهای صحیح غذایی، راهکار اصلی در این زمینه است.

کیوان احدزاده متخصص هماتولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: عارضه غلظت خون مشکلی شایع در بین مردم است که در موارد شدید می تواند موجب لخته شدن خون و بروز عوارض و بیماری های شدید مانند "سکته‌های قلبی و مغزی" شود.

وی با بیان اینکه پیشگیری از غلظت و لخته شدن خون کار چندان دشواری نیست، تصریح کرد: اگر افراد جامعه تا حدودی روش‌های زندگی خود را اصلاح کنند و توصیه‌های پزشکی را جدی بگیرند، در آن صورت خطر شیوع بیماری‌هایی نظیر غلظت خون و عوارض آن کاهش می یابد.

احدزاده تاکید کرد: با توجه به بالابودن موارد ابتلا به غلظت خون، پیشگیری از این عارضه بسیار مهم بوده که رعایت الگوهای صحیح غذایی، راهکار اصلی در این زمینه است.

وی یادآور شد: باید تا حد امکان از مصرف غذاهای پرچرب پرهیز کرد و در مقابل از غذاهای کم چرب و "کم کلسترول" استفاده کرد.

احدزاده گفت: پروتئین دریافتی بدن نیز نباید چندان بالا باشد و در واقع در این زمینه پروتئین برای هر کیلوگرم وزن بدن در روز باید به حدود یک گرم کاهش یافته و به ویژه مصرف پروتئین‌های حیوانی باید محدود شود.

وی با اشاره به اینکه برای پیشگیری از غلظت و لخته شدن خون همچنین باید از مواد غذایی که منشاء گیاهی دارند بیشتر استفاده کرد، اظهار داشت: از غذاهای حاوی شیر و لبنیات کم چرب، ماهی، میوه و سبزی‌ها نیز بهتر است به میزان متعادل و به صورت روزانه بهره برد.

احدزاده با بیان اینکه راهکارهای دیگری نیز برای کاهش خطر ابتلا به غلظت خون وجود دارد، خاطرنشان کرد: مصرف مایعات فراوان، کاهش تدریجی اضافه وزن و ورزش کردن، از دیگر راههای کاهش غلظت خون بدن است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار