"درب بهشت"یکی از مناطق خوش آب و هوای استان کرمان محسوب می‌شود که دارای جاذبه های طبیعی و گردشگری منحصر به فردیست.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان ، شهرستان جیرفت منطقه ای گرمسیریست که تابستانهایی سوزان دارد اما در دل این شهرستان گرمسیری ، منطقه ای سردسیری با آب و هوای سرد و کوهستانی وجود دارد ، منطقه ای زیبا و دل انگیز به نام "درب بهشت"...

شهر زیبای "درب بهشت"مرکز بخش ساردوئیه در شهرستان جیرفت است که به دلیل داشتن طبیعتی بکر و آب و هوایی مناسب به این نام مشهور است.

بخش ساردوئیه یکی از بزرگترین مناطق ، شهرستان جیرفت است که تفرجگاه ها و مکان های گردشگری طبیعی بسیار زیادی دارد از جمله: بلند ترین بام مسکونی ایران (سربیژن)، آبشار دلفارد،آبشار ده والی،دره مدیترانه ای دلفارد و ...

آب و هوای بسیار مطبوع ، مناظر خیلی زیبا و وجود بقاع متبرکه در حوزه بخش ساردوئیه (دلفارد،بهرآسمان،رمون ) و ... همچون نگینی سبز توجه هر بیننده ای را به این بخش جلب می کند.

سرپرست فرمانداری جیرفت در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان گفت: درب بهشت در دامنه کوه‌های هزار و بحرآسمان قرار گرفته است و میزان بارش باران در این شهر۳۱۲میلی متر و در ارتفاعات دلفارد و سربیژن بیش از ۴۰۰میلی متر است.

احمد امینی روش افزود: اهالی روستای"سربیژن"و برخی مناطق پایکوهی"درب بهشت"در تابستان روزهای بارانی متعددی را تجربه می‌کنند، و در برخی از روزهای داغ تابستان که گرما در جیرفت به ۴۸درجه می‌رسد ، دمای هوا در ساعات بامداد تک رقمی شده و اهالی این مناطق مجبور به استفاده از لباس گرم و بخاری در برخی مواقع هستند.

معجزه ای بی نظیر

وی خاطرنشان کرد: در اين منطقه درختان گرمسيري و سردسيري را می توان در کنار هم ببيند که اين موضوع در کشور بي نظير است.

"امامزاده سلطان سیداحمد"

در این مکان بقعه ی مبارک "سلطان سید احمد "یکی از نوادگان "حضرت موسی بن جعفر(ع)"واقع شده که از احترام خاصي نزد مردم منطقه برخوردار است و داراي زائر سرا و بوستان تفريحي زيبايي می باشد.

به طور معمول آخر هفته و روزهای تعطیل شهر درب بهشت و جاده ساردوئیه پذیرای عده زیادی مسافر از سایر نواحی و استان‌های کشور است که برای زیارت و تفریح عازم این منطقه می‌شوند.

آبشار ده والي

اين آبشار زيبا در روستاي ده والي ، در فاصله 5 کيلومتري شهر ساردوئيه قرار دارد که يکي از زيباترين آبشارهاي ايران است.

گیاهان دارویی

وجود گیاهان دارویی متنوع یکی دیگر از ظرفیت های سرمایه گذاری در این منطقه محسوب می شوند.

بخش ساردوئیه با دارا بودن 600 روستا و جمعیتی بالغ بر 36 هزار نفر در فاصله 70 کیلومتری  جیرفت در جنوب کرمان واقع شده است./س

گزارش از : زینب موحدی نیا

برچسب ها: جیرفت ، بهشت ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.