معاون وزیر خارجه کشورمان از ضرورت تشکیل کارگروه پیگیری ماموریت‌‌های وزارت خارجه در چارچوب تحقق شعار سال 93 خبر داد.

"سیدعباس عراقچی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به نام‌گذاری شعار سال 93 از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" و نقش دستگاه دیپلماسی کشور در تحقق این شعار گفت: سیاست خارجی ارتباط مستقیمی با تمامی ابعاد داخلی کشور از جمله سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دارد.

وی ادامه داد: سیاست خارجی کشورمان می‌تواند نقش بسیار مهمی در بحث اقتصاد و فرهنگ که دو محور اصلی شعار امسال هستند، ایفا کند.

عراقچی با بیان اینکه وزارت خارجه امیدوار است با راهگشایی‌هایی که در حوزه اقتصادی کشور صورت می‌گیرد بتوان در سال جدید ارتباطات سالم اقتصادی را با دنیا برقرار کرد، افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند این امر نیز مستلزم عزم ملی و مدیریت جهادی است.

معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت خارجه کشورمان در ادامه تصریح کرد: عزم ملی به این معنا است که حرکت در حوزه سیاست خارجی به یک اجماع و وفاق ملی احتیاج دارد که باید با اراده و عزم ملی پیش رود.

عراقچی اظهار داشت: همچنین نیاز است که این امر با یک انگیزه و تعهد بسیار بالا در مدیریت که همان مدیریت جهادی است، صورت گیرد.

معاون وزیر خارجه در پایان با تاکید بر اینکه وزارت خارجه کشورمان نقش مهمی در پیشبرد و راهگشایی فرهنگ کشور در حوزه‌های خارجی دارد، در خصوص اقدامات دستگاه دیپلماسی در تحقق شعار امسال خاطرنشان کرد: باید اقدامات ویژه‌ای از سوی وزارت خارجه کشورمان در این زمینه صورت گیرد، پس از ایام تعطیلات دستگاه دیپلماسی در راستای تحقق شعار امسال برنامه‌ریزی خواهد کرد، حتی باید گروهی برای اینکه ماموریت‌های وزارت خارجه را در این چارچوب تعریف کند، تشکیل شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار