مدیرکل سیاست گذاری و برنامه‌ریزی وزارت صنعت معدن و تجارت گفت: دولت در پی آن است که رتبه فضای کسب و کار کشور از 152 به زیر 100 و شاخص رقابت پذیری از 82 به زیر 45 برسد.

محسن اتابکی مدیرکل سیاست‌گذاری وبرنامه‌ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه اهداف دولت یازدهم در جهت جهش اقتصادی کشور است، اظهار داشت: دولت در پی این است تا رتبه فضای کسب و کار از 152 به زیر 100 و شاخص رقابت‌پذیری از 82 به زیر 45 ارتقا دهد.

وی افزود: البته دستیابی به این موضوع نیاز به تلاش مضاعف و کار بسیار دارد.

اتابکی تصریح کرد: البته طبق بررسی‌هایی که از کشورهای متناظر داشتیم ، مشخص شد ، تنها دولت در این امر دخیل نیست بلکه با مشارکت بخش خصوصی باید به تحقق این وعده‌ها کمک کنیم.

وی با بیان اینکه معاونت برنامه‌ریزی مرکز برنامه‌ریزی وزارت صنعت معدن و تجارت است، گفت: در چهارچوب سیاست‌گذاری‌ها و اهداف کلان، کار برنامه‌ریزی، ساماندهی و پایش را انجام می‌دهیم.

مدیرکل سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی وزارت صنعت ادامه داد: یکی از این سیاست‌گذاری‌ها در جهت توسعه صنعتی ایران و توجه به بهره‌وری است چرا که طبق برنامه‌ریزی‌ها یک سوم رشد اقتصادی کشور باید از طریق بهره‌وری انجام شود.

وی افزود: همچنین توسعه خدمات فنی مهندسی، توسعه سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، نظارت بر مدیریت منابع، توجه به پژوهش و فناوری در صنایع پیشرفته و شناخت دقیق مزیت‌های نسبی کشور و اتخاذ راهکارهای تبدیل این مزیت‌ها به مزیت‌های رقابتی در دستور کارقرار دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: کسب ، کار ، اتابکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار