انتخاب استاندار گیلان به عنوان نماینده رئیس‌جمهور در راستای تقویت صنعت چای، ابلاغ مصوبه طرح مهرآفرین و تعیین تعرفه بیمه تامین اجتماعی برای هر متر مربع مسکن مهر از مهم‌ترین مصوبات دولت در اردیبهشت ماه 92 بود.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران دولت‌ها در طول دوران حضورشان بر مسند قدرت مصوباتی را مورد تصویب قرار می‌دهند که در این گزارش به شرح مصوبات دولت دهم در فروردین 92 می‌پردازیم:

 *ابلاغ آیین‌نامه مالی و معاملات شرکت مادر تخصصی حمل و نقل ریلی کشور

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی، آیین‌نامه مالی و معاملات شرکت مادر تخصصی حمل و نقل ریلی کشور را تصویب کرد.


*آیین‌نامه مالی ومعاملات شرکت مادر تخصصی پالایش و پخش خون ابلاغ شد

براساس این مصوبه،بودجه شرکت مادر تخصصی پالایش و پخش خون، در هر سال مالی در مهلت مقرر بر اساس اهداف و وظایف شرکت با رعایت دستورالعمل مربوط به تهیه و تنظیم بودجه سالانه، تهیه و تنظیم و پس از تأیید هیئت مدیره برای تصویب به مجمع عمومی شرکت پیشنهاد و در صورت تصویب، به منظور درج در لایحه بودجه کل کشور به معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور ارسال می‌شود.

 *اجرای استاندارد نصب کیسه ایمنی هوا در خودروهای گروه (m1) اجباری شد
بر اساس این مصوبه، خودروسازان مجازند سالانه حداکثر بیست درصد خودروهای تولیدی خود را با یک کیسه ایمنی هوا برای راننده تولید کنند و زمانهای مندرج در این مصوبه غیر قابل تمدید بوده و نظارت بر حسن اجرای آن مطابق زمانهای مقرر بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

 *تصمیم جدید دولت برای طرحهای تملک دارایی های سرمایه‌ای استانی
هیئت وزیران بنا به پیشنهاد معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و به استناد ماده (56) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه-مصوب 1389- تصویب کرد؛ طرحهای تملک دارایی های سرمایه ای استانی از شمول حکم مندرج در ماده(56) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه مستثنی هستند.

 *استاندار گیلان نماینده ویژه رئیس جمهور در اتخاذ تصمیمات اجرایی برای تقویت صنعت چای شد
هیئت وزیران تصویب کرد؛ کیهان هاشم نیا؛ استاندار گیلان به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در اتخاذ تصمیمات اجرایی برای تقویت صنعت چای(شامل تولید و فرآوری و بازرگانی) تعیین می شود.نماینده ویژه رئیس جمهور در این زمینه در حکم تصمیمات رئیس جمهور و هیئت وزیران بوده و با رعایت ماده(19) آیین نامه داخلی هیئت دولت قابل صدور است.

 *شهرستان راز و جرگلان به نقشه تقسیمات کشوری اضافه شد

با تصویب دولت،‌شهرستان راز و جرگلان به مرکزیت شهر راز از ترکیب بخش های مرکزی مشتمل بر دهستانهای راز و باغلق، غلامان و جرگلان در تابعیت استان خراسان شمالی ایجاد می‌شود.

* آیین‌نامه احداث، توسعه، بهره‌برداری و مدیریت فرودگاه‌های غیر نظامی ابلاغ شد

بر اساس مصوبه دولت، مرجع صدور مجوز فعالیت و ابلاغ ضوابط ارائه خدمات پشتیبانی زمینی فرودگاه، سازمان هواپیمایی کشوری است و سازمان موظف است بر تمامی فعالیت‌هایی که در فرودگاه انجام می‌شود نظارت کند و همچنین تمام رزمایش‌ها و نمایش‌های هوایی با مجوز سازمان و هماهنگی فرودگاه مربوط انجام می‌شود.



* آیین نامه اجرایی نظام درمانی کشور ابلاغ شد

براساس این آیین نامه ،موسسات و سازمانهای بیمه گرمجاز می توانند با رعایت قوانین و مقرارت مربوط ، برای پوشش خدماتی که در بسته خدمات مورد تعهد بیمه پایه سلامت قرار نمی گیرد با اخذ هزینه از افراد متقاضی برای بیمه تکمیلی به صورت فردی یا گروهی با مرکز ارایه کننده خدمات عقد قرارداد کنند.

 *جزئیات اجرای مصوبه طرح مهر آفرین ابلاغ شد

بر این اساس، استخدام افراد قراردادی در سقف 10 درصد سهمیه تخصیص یافته و سایر افراد از جمله نخبگان قهرمانان ورزشی و ..... در سقف 5 درصد سهمیه تخصیص یافته در قالب سهمیه تخصیص یافته امکان پذیر است.

 *دولت با لغو روادید یکطرفه بیست روزه برای ورود جهانگردان مصر به ایران موافقت کرد

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت امور خارجه و به استناد تبصره (43) قانون بودجه اصلاحی سال 1343 کل کشور تصویب کرد: وزارت امور خارجه مجاز است برای برقراری مقررات لغو روادید جهانگردی یکطرفه بیست روزه برای ورود دارندگان گذرنامه های عادی جمهوری عربی مصر به ایران اقدام کند.

 *سند توسعه بخش تعاون ابلاغ شد

بر اساس این مصوبه، اولویت دادن به بخش تعاونی توسط سازمان‌های توسعه‌ای ، فراهم کردن امکان تأسیس و توسعه شهرک‌های صنعتی تخصصی ویژه تعاونی‌ها توسط سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و... از اهداف و سیاست‌های توسعه بخش تعاونی ناظر بر بخش صنعت و معدن است.

 *تغییرات جدید در آیین‌نامه سازمان تعزیرات حکومتی ابلاغ شد

بر این اساس، تشکیل اداره کل تعزیرات حکومتی شهرستان های استان تهران و تفکیک آن از اداره کل تهران بزرگ به پیشنهاد رئیس سازمان و تصویب وزیر دادگستری با استفاده از اعتبارات مصوب و نیروی انسانی موجود سازمان مجاز است.

 *اساسنامه مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اصلاح شد

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد مشترک وزارت صنعت، معدن و تجارت و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور و به استناد ماده (80) قانون تجارت الکترونیکی -مصوب 1382- اصلاحات ماده(10) اساسنامه مرکز توسعه تجارت الکترونیکی تصویب کرد.

 *آیین‌نامه اجرایی قانون بخش تعاونی اقتصاد اصلاح شد

براساس این مصوبه، در اتخاذ تصمیم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر دستگاه های اجرایی و کارگروه موضوع ماده (3) برای صدور مجوزها، رعایت سند توسعه بخش تعاونی و اولویت بخش تعاونی ضروری است.



 
*سه شهر جدید به نقشه تقسیمات کشوری اضافه شد


وزیران عضو کمیسیون سیاسی و دفاعی بنا به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد ماده (13) قانون تعاریف و ضوابط کشوری –مصوب 1362- تصویب کرد؛ روستاهای ابوذر آباد و میانده از توابع دهستان میانده بخش شیبکوه شهرستان فسا در استان فارس به شهر تبدیل و به عنوان شهر میانشهر شناخته می‌شود.

 *تعیین تعرفه بیمه تامین اجتماعی برای هر متر مربع مسکن مهر

هیئت وزیران به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی تصویب کرد؛ تعرفه بیمه تامین اجتماعی برای هر متر مربع مسکن مهر از تاریخ 1/1/1388 در پروژه های تفاهم نامه سه جانبه با سازندگان و تعاونی ها و پیمانکاران فرعی طرف قرارداد (52000) ریال تعیین و برای یک بار اخذ می‌شود.

 *سقف تعرفه‌ خدمات تشخیصی و درمانی در بخش دولتی برای سال 1392 ابلاغ شد

بر اساس این مصوبه، ویزیت پزشکان و دندانپزشکان عمومی 53 هزار ریال، پزشکان و دندانپزشکان متخصص 61 هزار ریال، پزشکان فلوشیب 67 هزار و 500 ریال، پزشکان فوق تخصص و روانپزشکان 75 هزار ریال و پزشکان فوق تخصص روانپزشک 90 هزار ریال ابلاغ شد.

 ابلاغ سقف تعرفه‌‌های خدمات تشخیصی و درمانی بخش خصوصی در سال1392

بر این اساس، ویزیت پزشکان ،دندانپزشکان عمومی و phd پروانه دار (127،000)ریال، ویزیت پزشکان، دندانپزشکان متخصص. MD-phd(202،000) ریال، ویزیت پزشکان فلوشیپ (228،500) ریال، ویزیت پزشکان فوق تخصص و روانپزشکان(253،000) ریال،ویزیت پزشکان فوق تخصص روانپزشک(286،000) ریال، کارشناس ارشد پروانه دار(109،000) ریال و کارشناس پروانه دار(95،000) ریال تعیین شده است.

 *ابلاغ تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی در بخش عمومی غیر دولتی در سال
1392

بر این اساس، ویزیت پزشکان و دندان پزشکان عمومی 53 هزار ریال، پزشکان ودندانپزشکان متخصص 61 هزار و 500ریال، پزشکان روانپزشک و فوق تخصص 75 هزار ریال، فوق تخصص روانپزشکی 90 هزار ریال تعیین و ابلاغ شد.

 *فرمانداری ویژه در شهرستانهای بابل و آمل دایر می‌شود

هیئت وزیران در جلسه استانی که در مرکز استان مازندران تشکیل شد، بنا به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی، تصویب کرد؛ وزارت کشور مکلف است در شهرستانهای بابل و آمل به دایر کردن فرمانداری ویژه اقدام کند.

 *بخشنامه هم‌ترازی تقدیرنامه‌های دریافتی کارکنان دولت به منظور همکاری در برگزاری انتخابات

بر این اساس، تقدیر نامه صادره شده از سوی دبیر شورای نگهبان؛ 6 امتیاز، قائم مقام دبیر شورای نگهبان؛ 5/5 امتیاز، وزیر کشور؛ 5 امتیاز، معاون اجرایی امور انتخابات شورای نگهبان؛ 5 امتیاز، رئیس ستاد انتخابات کشور؛ 5/4 امتیاز، استاندار؛ 4 امتیاز، رئیس هیئت نظارت استان؛ 4 امتیاز، فرمانداری تهران؛ 5/3 امتیاز، رئیس هیئت نظارت شهرستات تهران؛ 5/3 امتیاز، رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شهر و روستا؛ 5/3، روسای هیئات های عالی نظارت استان در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا؛ 5/2 محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: انتخاب ، استاندار ، گیلان ، صنعت ، چای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار