بیشتر بیماری‌هایی که افراد در طول سفر به آن‌ها مبتلا می‌شوند ناشی از رعایت نکردن نکات بهداشتی است که بیماری‌های گوارشی را بوجود می‌آورند.

پارسا یوسفی متخصص کودکان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بیشتر بیماری‌هایی که در سفر برای افراد پیش می‌آید، ناشی از رعایت نکردن نکات بهداشتی در طول سفر است. باید از خورد و خوراک و آب آشامیدنی که از سلامت آن‌ها اطمینان نداریم خودداری کنیم و در رستورانهای بین راهی تا جایی که امکان دارد غذا نخوریم.  
 
وی افزود: بیماری‌های گوارشی و روده‌ای از شایع‌ترین بیماری‌ها در طول سفر است که می‌تواند شیرینی سفر را به کام همه تلخ کنند.اسهال و دل پیچه یکی از شایع‌ترین مشکلات در ایام مسافرت است و دلایل مختلفی برای آن مطرح است، از جمله مصرف نوشیدنی یا غذایی که به مصرف آن‌ها عادت نداشته باشیم و یا تغییر در بالانس میکروبی یا تعادل باکتری‌هایی که به طور معمول در روده‌های انسان زندگی می‌کنند سبب بروز این بیماری‌ها می‌شوند، چون غذا یا آب آلوده که حاوی انگل و باکتری است، ممکن است این بیماری‌ها را بوجود بیاورند، پس تا جایی که ممکن است مایعات و غذای سالم مصرف کنید و از سلامت آن‌ها اطمینان حاصل فرمایید.  
 
این متخصص تصریح کرد: مصرف آب میوه‌ها می‌تواند تا حدودی املاح از دست رفته از بدن را بر اثر این بیماری دوباره بازگرداند، مثل مصرف آب پرتقال، آب سیب، چون حاوی مقداری پتاسیم است می‌توانند جایگزین مناسبی برای پتاسیم‌های از دست رفته از بدن باشند.همچنین موز که منبع غنی از پتاسیم است و به کاهش دفعات اسهال هم کمک می‌کند، از مصرف غذاهای خام و یا نیم پز شده در طول سفر خودداری کنید. اگر از سلامت سالاد که حاوی کاهو است اطلاعی ندارید مصرف نکنید، خصوصا اگر در رستورانهای بين راهی تهیه شده باشد. از مصرف شیر و لبنیات غیر پاستوریزه هم خودداری کنید.  
 
یوسفی خاطرنشان کرد: مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک در درمان این بیماری تاثیر ندارد و مجاز نمی‌باشد. فقط می‌توانید با تهیه سرم خوراکی که خودتان هم می‌توانید در طول سفر آن را تهیه کنید، مقداری از املاحی را که بدن از دست داده است به آن بازگردانید.


انتهاي پيام/
برچسب ها: سفر ، شیرینی ، رستوران ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار