بر اساس گزارش يکی از سازمان‌های خيریه اسپانیا، بيش از يک سوم کودکان اسپانيايي در خطر فقر قرار دارند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، سازمان "کودکان را نجات دهيد" اقدامات رياضتي دولت اسپانيا را عامل بدتر شدن وضع در اين کشور دانست.

اين سازمان اعلام کرد: تعداد افراد زير 18 سال در اسپانيا که در خطر فقر يا به حاشيه رانده شدن قرار دارند در سال 2012 به بيش از دو ميليون و 800 هزار نفر افزايش يافت.

بر اساس گزارش سازمان "کودکان را نجات دهيد" که در آن از تازه‌ترين داده‌هاي رسمي اتحاديه اروپا استفاده شده است، اين رقم معادل 33.8 در صد کودکان اسپانيايي است.

اسپانيا در سه ماهه سوم سال 2013 تلاش خود را براي خروج از دومين رکود در پنج سال گذشته آغاز کرد.

ميزان بيکاري در اسپانيا نيز همچنان بسيار بالا و بيش از 26 درصد است که بر اين اساس نزديک به شش ميليون اسپانيايي بيکار هستند.

اين سازمان در گزارش خود به مواردي اشاره کرد که خانواده‌ها با اتکا به حقوق ناچيز، پرداخت‌هاي رفاهي رو به کاهش و سهميه‌هاي غذايي سازمان‌هاي خيريه، زندگي مي‌کنند.

دولت محافظه کار اسپانيا که اواخر سال 2011 به قدرت رسيد تحت فشار مقامات اتحاديه اروپا و به منظور ثبات بخشيدن به امور مالي دولت، تدابير رياضتي شديدي را به اجرا گذاشت.

در گزارش سازمان "کودکان را نجات دهيد" آمده است: سياست‌هاي رياضتي وضع را به طور قابل توجهي بدتر مي‌کند.

اين برنامه‌ها ظرفيت ناچيز سامانه رفاه اجتماعي را براي برآورده کردن نيازهاي اقتصادي کودکان و خانواده‌ها بيش از پيش محدود مي‌سازد.

اين سازمان افزود: دولت وظيفه دارد به عنوان تضمين‌کننده حقوق اين دختران و پسران عمل کند و اين وظيفه‌اي بين‌المللي و مشخص شده در پيمان‌هاي حقوق بشر است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: فقر ، اسپانیا ، کودکان ، افزایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار