رییس ستاد هماهنگی خدمات سفرهای کشور گفت: در حال حاضر خراسان رضوی ،مازندران، گیلان و فارس مهمترین مقاصد گردشگران نوروزی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ مرتضی رحمانی موحد در سفر به شیراز با بیان اینکه پایه اصلی ارائه آمارها امسال بازدید گردشگران از اماکن تاریخی و اسکان آنها در واحد های اقامتی است افزود: از تاریخ 28 اسفند تا یک فروردین، تنها در هتلها، هتل آپارتمان و مراکز اقامتی تحت پوشش سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور دو میلیون و 300 هزار مسافر اقامت کرده اند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور گفت: سفر ها نسبت به پارسال کاهش داشته است و بدی آب و هوا دلیل اصلی کاهش سفر در روزهای اول تعطیلات است که پیش بینی می شود از اواخر این هفته و تعطیلات هفته دوم سفر ها افزایش یابد.

وی ادامه داد: البته باید به این موضوع توجه داشت که همه دستگاه های مربوط در بحث تسهیلات سفر وظایف خود را به خوبی انجام داده اند و هیچگونه کمبودی در این خصوص وجود ندارد.

رحمانی موحد بیان کرد: هیچگونه افزایش نرخ در بحث خدمات نداریم و بازرسی های مختلفی در این خصوص در حال انجام است و با تمام توان تلاش کردیم که هیچگونه افزایش نرخ خدمات گردشگری نداشته باشیم.

رییس ستاد هماهنگی خدمات سفرهای کشور افزایش کیفیت سفر را شعار امسال این ستاد دانست و افزود: با هماهنگی و تجمیع همه امکانات دستگاههای اجرایی و خدماتی کشور تلاش کردیم که بهترین خدمات به مسافران ارائه شود که امیدواریم این طرح الگوی دیگر روزهای سال برای ارائه خدمات به مسافران شود.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در خصوص وضعیت امکانات شهر شیراز، گفت: شهرداری شیراز در بحث رسیدگی به وضعیت ورودی های شهر شیراز فعالیت های خوبی را انجام داده که نشان از برنامه ریزی موفق شهرداری و دیگر دستگاه های عضو ستاد تسهیلات سفر برای کل شهر شیراز است.

این مقام مسوول ادامه داد: آنچه که باعث رونق گردشگری در استان فارس و یا دیگر نقاط کشور می شود توجه به زیر ساختها است زیرا توسعه گردشگری باید به همراه توسعه منابع و محصولات باشد.

رحمانی موحد افزود: توجه به منابع و محصول توسعه گرشگری، اشتغال و... را به همراه دارد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور طی سفر دو روزه خود از اماکن تاریخی و گردشگری فارس بازدید و همچنین در جلسه ستاد تسهیلات سفر استان فارس شرکت خواهد کرد./س

 

برچسب ها: خراسان ، نخستین ، فارس ، چهارمین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.