دیناروند گفت:بیمه‌ها افزایش اعتبار قابل ملاحظه‌ای دارند لذا وضع بیمه‌ها در سال ۹۳ نسبت به سال قبل آن بهتر خواهد بود.

دکتر رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ، در پاسخ به پرسش گشودن چتر حمایتی "بیمه‌ها" در سال ۹۳ گفت: مطمئنا این چتر حمایتی که در سال ۹۳ گسترده‌تر از سال ۹۲ خواهد بود.

وی ادامه داد: ما در سال ۹۲ حدود ۲۰۰ قلم دارو تفاهم کردیم، سال آینده با توجه به مطالعه صورت گرفته بسیار بیشتر خواهد بود و در تفاهم نامهٔ جدید برخی از بیماری‌های مزمن که حتی داروهای آن‌ها ممکن است خیلی گران نباشد اما دورهٔ درمان آنها طولانی است و هزینهٔ بالایی را متحمل می‌شوند نیز در این چتر حمایتی قرار می‌گیرند.

وی در خصوص تعداد این دارو‌ها خاطرنشان کرد: تعداد را اجازه دهید تا در زمان مناسب و بعد از مطالعه صورت گرفته رسانه‌ای کنیم زیرا تعدادی که ما در نظر داریم ممکن است با بیمه‌ها به توافق برسیم ممکن است متفاوت باشد.

وی افزود: بیمه‌ها مشکلات خودشان را دارند اما وظیفهٔ ما تامین این هزینهٔ دارو‌ها می‌باشد و در سال ۹۳ "اعتبارات بیمه‌ها" از محل بودجهٔ عمومی بسیار افزایش پیدا کرده و ما امیدوار هستیم تعاملات ما در سال ۹۳ نسبت به امسال بهتر گردد.

دکتر دیناروند گفت: به عنوان مثال درصد افزایش بیمه سلامت ایرانیان ۶۶ درصد است و از محل هدفمند سازی یارانه‌ها مطمئنا کمک‌هایی به بیمه‌ها خواهد شد بنابراین وضع بیمه‌ها در سال ۹۳ نسبت به سال قبل آن خیلی بهتر است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Tunisia
xrjcecpa
۲۰:۱۱ ۰۴ فروردين ۱۳۹۳
20
آخرین اخبار