برای تجهیز منابع تولیدی همه به منابع داخلی و هم منابع خارج از مجموعه سهامداران‌ نیاز داریم اما حضور سرمایه گذاران خارجی به تنهایی چاره ساز نیست.

 فاتحی کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: برای تجهیز امکانات در بخش تولید و صنعت همه به منابع داخلی و هم به منابع خارجی از مجموعه سهامداران که همان بانک‌ها هستند نیازمندیم‌ولی شرایط بازار هم باید به گونه‌ای باشد که سرمایه گذار انتظارش‌ را سود محقق شود.
 
وی در ادامه درباره استفاده از سرمایه گذار خارجی گفت: سرمایه گذار خارجی سعی می‌کند با استفاده از فشار‌های سیاسی به مازاد تولید ورود کند که این مورد با حواشی خاص خودش همراه است و راهکار مناسبی برای تجهیز منابع تولیدی و صنعتی نیست.
 
 وی در ادامه افزود: اخیرا موضوعی تحت عنوان غفود اسلامی از طرف برخی تولید‌کنندگان مطرح شد که آنها از طریق عقود اسلامی منابع مورد نیازشان را تامین می‌کنند ولی درحال حاضر بهترین راه استقراض از سیستم بانکی است.
 
در این راه دولت می‌تواند با ایجاد تسهیلاتی برای شرکت‌های سهام ایجاد کند تا آنها با افزایش سرمایه و امکانات در بازار به افزایش نقدینگی بپردازند.
 
وی درباره چشم انداز صنعت و تولید در سال آینده گفت: سال آینده مطمئنا‌ سال خوبی برای صنعت خواهد بود البته با تحقق یافتن اهداف دولت هرچند در بلند مدت بتوانیم از پتانسیل‌ ها داخلی که استفاده کنیم و با جذب نیروی آماده کار اشتغالزایی ایجاد شود.
انتهای پیام/
 

برچسب ها: بانک ها ، سرمایه ، نیاز ، سهام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار