رئیس پایگاه پژوهشی میراث فرهنگی شوش از ساماندهی فعالیت‌های گردشگری در این شهرستان با محوریت انجمن‌های دوستداران میراث فرهنگی خبر داد.


 به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛محمدحسین ارسطوزاده اظهار کرد: خوشبختانه در شوش انجمن‌های مردمی دوستدار میراث فرهنگی توانمندی تشکیل شده است که توانمندی ارزشمندی در خود نهفته دارند و از این توان برای فعالیت در این زمینه استفاده خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: از آنجا که معتقدیم آثار تاریخی با حضور مردم در اعصار تاریخ، زنده و پویا مانده‌اند و تجربه نشان داده که مردم حافظان اصلی و بالقوه فرهنگ و هویت مرز و بوم خود بوده‌اند که طبق برنامه‌ریزی به عمل آمده بسیاری از امور از جمله موارد گردشگری و راهنمایی گردشگران به این انجمن‌ها محول شده است تا شاهد خلاقیت و مهمان‌نوازی مردم شوش از میهمانانشان باشیم.

رئیس پایگاه پژوهشی میراث فرهنگی شوش خاطر نشان کرد: در همین راستا برنامه‌های متنوعی از سوی انجمن‌ها پیش‌بینی شده است که ازجمله می‌توان به برگزاری نمایشگاه شوش در گذر زمان، نمایشگاه پیشینه‌ باستانشناسی شوش، نمایشگاه آثار هنرمندان و فرهیختگان شوش، نمایشگاه آشنایی با فعالیت‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شوش، راهنمایی گردشگران نوروزی، برگزاری غرفه‌های عرضه محصولات فرهنگی در محوطه‌های تاریخی شوش و چند برنامه‌ دیگر اشاره کرد.
 
وی تاکید کرد: البته در همین راستا حضور و پشتیبانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در همه‌ موارد وجود خواهد داشت تا مشکلات راحت‌تر برطرف شود./ س
برچسب ها: شوش ، میراث ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.