تیر ماه سال 92 در حالی سپری شد که قتل دختر 15 ساله از سوی پدرش، قتل عام خانوادگی به بهانه پیدا کردن گنج، جنایت هولناک مرد پارچه فروش ، آزار و اذیت دختران به بهانه بازی در فیلم و غرق شدن در اردوی شمال از مهمترین اخبار حوادث این ماه بود.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران: 1 تیر پدری که دختر 15 ساله اش را به قتل رسانده بود خودش را به پلیس معرفی کرد.

در نخستین روز تیر ماه، مردی با لباس خونین وارد کلانتری 12 شهرقدس شد و ادعا کرد که دخترش را به قتل رسانده است.

این مرد به ماموران گفت که دختر 15 ساله اش را که «راضیه» نام داشت با ضربات متعدد سنگ به سرش زخمی کرده و سپس او را با گره زدن روسری به دور گردنش خفه کرده است.این فرد انگیزه قتل دخترش را فساد اخلاقی عنوان کرد که بلافاصله پس از ثبت اظهارات این مرد، کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم جنایی با کسب دستور قضایی، به محل حادثه که خانه متهم بود، مراجعه کردند.

ماموران در بدو ورود با جسد غرق به خون «راضیه» مواجه شدند. بررسی‌های اولیه نشان داد که درگیری اولیه بین پدر و دختر در طبقه اول ساختمان و در اتاق راضیه رخ داده است.جسد «راضیه» بنا به دستور مقام قضایی برای کالبد شکافی و تعیین علت‌اصلی مرگ روانه پزشکی قانونی شد.

پدر 51 ساله مقتول هم اعلام کرد که به دلیل برخی مسائل و اختلافات با راضیه درگیر شده و ابتدا با واردکردن ضربات متعدد سنگ بر سر او، سرش را مضروب کرده اما هنگامی که متوجه شده که او هنوز جان خود را از دست نداده است او را با روسری به قتل رسانده است.

جنایت هولناک در جستجوی گنج

 3 تیر مرد جنایتكاري که با انگیزه سرقت زوج جوان و دوقلوهای آنها را به قتل رسانده بود، در جریان بازسازی صحنه جنایت به تشریح ماجرا پرداخت.

23 اردیبهشت‌ماه سال‌جاری همزمان با مراجعه مردی‌ و اعلام فقدانی خانواده چهارنفره برادرش، پرونده‌ای تحت عنوان فقدانی در کلانتری 12 مارلیک تشکیل شد.

این فرد در اظهارات خود عنوان کرد که مدت یک هفته است که از برادرش (مرتضی )، زن برادرش (رقیه) و دو طفل هشت ساله آنها (محمد و مهدی) بی‌خبر است که با توجه به حساسیت موضوع تحقیقات کارآگاهان برای واکاوی زوایای پنهان این پرونده آغاز شد.

تحقیقات میدانی نشان داد که مرتضی کارمند یکی از شعب بانک است که پس از فراغت از کار در یکی از‌بنگاه‌هاي معاملات ملکی‌ شهر مشغول به فعالیت است. این فرد خرید و فروش عتیقه نیز انجام می‌دهد.

بررسی‌ها نشان داد که مرتضی در روز آخر قبل از فقدانی با فردی به نام «اصغر» که دارای سوابق متعددي است دیده شده است.

سرانجام با تحقیقات پلیسی ردپای اصغر در پرونده فقدانی مرتضی دیده شد و کارآگاهان پس از شناسایی محل زندگی وی در مارلیک با اخذ مجوز قضایی، نسبت به دستگیری او اقدام کردند که پس از دستگیری در بازرسی از خودروی اصغر علاوه بر کشف یک قبضه اسلحه‌کمری، مدارک هویتی متعلق به فقدانی و همچنین دو النگو متعلق به رقیه نیز کشف شد.

با کشف اموال و مدارک هویتی مرتضی، اصغر لب به اعتراف گشود و پرده از راز جنایت خانوادگی برداشت وگفت: با توجه به خرید و فروش عتیقه از سوی مرتضی، به طمع کسب مال نقشه قتل وی را کشیده و با همدستی سه تن دیگر او و همسرش را در باغی در بیجار به قتل ‌رسانديم.

متهم در اعترافات خود عنوان کرد که مرتضی برای خرید عتیقه به همراه همسر و دو فرزندش، راهی بیجار شدند و پس از فریب آنها، دو کودک هشت ساله‌اش را که یکی از آنها از ناحیه دست معلول بود را در صندوق عقب خودرو گذاشتیم که در حین برگشت به تهران متوجه شدیم که این دو طفل به علت کمبود هوا جان خود را از دست داده‌اند.

تجاوز فیلمساز قلابی به دختران خردسال

12 تیر،مرد میانسالي که با معرفی خود به عنوان مدیر یک پروژه سینمایی اعتماد والدین را جلب کرده و از دختر بچه ها سوءاستفاده مي‌کرد، شناسایی و دستگیر شد.

راز اقدامات مجرمانه مرد تبهکار همزمان با شکایت خانواده دختر بچه 6 ساله ای به نام نیلوفر در کلانتری 25 مشهد فاش شد.

خانواده دختر بچه 6 ساله در شکایت خود به ماموران گفتند: چند روز قبل مرد میانسالی سراغ ما آمد و مدعی شد قصد دارد از دخترمان در یک پروژه سینمایی استفاده کند. به‌دلیل اینکه تصور نمي‌کردیم او دروغ مي‌گوید و حرف‌هایش را باور کرده بودیم با این درخواست موافقت کرده و اجازه دادیم دخترمان را برای تست بازیگری همراه خود ببرد. مرد تبهکار هر روز صبح دخترمان را با خود مي‌برد و بعدازظهر او را باز مي‌گرداند.

پس از چند روز رفتار دخترمان تغییر کرد و ما به این موضوع مشکوک شدیم. وقتی موضوع را از نیلوفر کوچولو پرسیدیم، او مدعی شد مدیر قلابی پروژه سینمایی او را هر روز به خارج از شهر منتقل و در آنجا مورد آزار و اذیت قرار مي‌دهد. وقتی از این موضوع مطلع شدیم، تصمیم گرفتیم با مراجعه به پلیس شکایت خود را مطرح کنیم.

در ادامه ماموران تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کرده و همزمان با تجسس‌هاي پلیس، خانواده چهار دختر بچه دیگر نیز با مراجعه به پلیس شکایت‌های مشابهی را مطرح کردند.با افزایش شکایت ها و با توجه به حساسیت موضوع تیمي‌از ماموران تحقیقات در این زمینه را آغاز کردند.

بررسی پرونده ها نشان داد مرد تبهکار پس از جلب اعتماد والدین این کودکان آنها را راضی مي‌کرد تا اجازه دهند دختران خردسال‌شان در پروژه سینمایی او بازی کنند، بعد هم به بهانه تست بازیگری طعمه‌هاي خود را به خارج از شهر مشهد برده و مورد سوءاستفاده قرار مي‌داد.

با مشخص شدن زوایای مجرمانه اقدامات مرد تبهکار، ماموران متهم 55 ساله را زمانی‌که آخرین طعمه خود را نزد خانواده اش باز مي‌گرداند، شناسایی و دستگیر کردند.

پایان اردوی مرگ

13 تیر، 80 نوجوان کرجی زمانی که راهی اردوی مازندران شدند نمی‌دانستند در غم از دست دادن شش تن از دوستان خود بازخواهند گشت.

این افراد در سواحل ایزدشهر شهرستان نور در ساحل شهرک پزشکان برای شنا به دریا رفته بودند.۳۰ نفر از اعضای این گروه برای شنا کردن به دریا رفتند. زمانی که یکی از این افراد به دلیل آشنا نبودن به فن شنا دچار حادثه غرق‌شدگی می‌‌شود، ۹ نفر از اعضای شرکت‌کننده در این اردو برای نجات دوست خود به دریا می‌روند که از این بین ۶ نفر غرق می‌شوند و فوت می‌کنند.

اعدام عامل جنایت ویلای کوهین

16 تیر، مرد رمالي که اقدام به قتل مهمانان خود کرده بود به دار مجازات آویخته شد.

پروند‌‌‌ه رمال معروف کوهین مربوط به سال 81 است که از موارد‌‌‌ بسیار جنجالی و حساس بود‌‌‌ که فرد‌‌‌ی به نام حبیب 52 ساله چهار نفر را به قتل رساند‌‌‌ه بود‌‌‌.

مقتولان به نام‌های  الهام30 ساله، لیلا 25 ساله، کبری متاهل 44 ساله و یک پزشک به نام سعید‌‌‌ 54 ساله مجرد‌‌‌ اهل تبریز بود‌‌‌ند‌‌‌ که قتل لیلا توسط حبیب ثابت نشد‌‌‌ اما سه قتل د‌‌‌یگر را قاتل بر عهد‌‌‌ه گرفت. این فرد‌‌‌ شیاد‌‌‌ که با د‌‌‌ختران فراری ارتباط د‌‌‌اشت د‌‌‌ر میان آنها رفت و آمد‌‌‌ می کرد‌‌‌ و با جلب نظر آنها با بهانه آموزش یوگا و ورزش‌های رزمی قربانیان را به مسافرت‌هاي خارج از شهر و ویلای خود‌‌‌ د‌‌‌ر کوهین می برد‌‌‌ و پس از اذیت و آزار آنها از همه عکس و فیلم تهیه می کرد‌‌‌.

حبیب د‌‌‌ر اظهارات خود‌‌‌ گفته بود‌‌‌ که این چهار نفر برای فرار از گناهان متعد‌‌‌د‌‌‌ خود‌‌‌ د‌‌‌ست به خود‌‌‌کشی زد‌‌‌ه اند‌‌‌ تا پرواز کنند‌‌‌ اما د‌‌‌ر بازجویی به قتل سه نفر اعتراف کرد‌‌‌ که به نظر می رسد‌‌‌ برای آن که احساس می کرد‌‌‌ پس از قتل لیلا ممکن است اعمال و فعالیت‌هاي غیر اخلاقی‌اش برملا شود‌‌‌ آن سه نفر را به قتل رساند‌‌‌ه است.

قاتل قربانیان خود‌‌‌ را با د‌‌‌اروی سمی که از پزشک مقتول گرفته بود‌‌‌ به قتل رساند‌‌‌ه بود‌‌‌ و اجساد‌‌‌ را د‌‌‌ر ویلای کوهین د‌‌‌ر شکافی گذاشته و آن را پوشاند‌‌‌ه بود‌‌‌ که خواهر یکی از قربانیان که به این محل آمد‌‌‌ه بود‌‌‌ سرنخی برای کشف اجساد‌‌‌ می شود‌‌‌.قاتل اعتراف کرد‌‌‌ که پس از خوراند‌‌‌ن د‌‌‌اروهای سمی سه نفر را خفه کرد‌‌‌ه است چون غرق د‌‌‌ر گناه بود‌‌‌ه اند‌‌‌ آنها را کشته تا از روی زمین نیست شوند‌‌‌ که پزشکی قانونی نیز نوع قتل را تایید‌‌‌ کرد‌‌‌ه است.

بیشتر قربانیان حبیب از تهران بود‌‌‌ند‌‌‌ اما گاهی برای کارهای غیر اخلاقی آنها را به ویلای خود‌‌‌ به قزوین می آورد‌‌‌ که د‌‌‌ر برخی مواقع خود‌‌‌ را پزشک و روانشناس معرفی می‌کرد‌‌‌ تا اعتماد‌‌‌ افراد‌‌‌ را جلب کند‌‌‌.

  دستگیری هشت عضو باند مخوف

26 تیر ،هشت عضو یک باند خطرناک که در پرونده خود تجاوز به عنف به 4 زن و کلکسیونی از جرائم خشن را دارند دستگیر و روانه زندان شدند.

 ‌از دستگیری اولین فرد این باند تا آخرین فرد این باند که به استان خراسان رضوی فرار کرده بود، 25 روز طول کشید و تمامي‌افراد این باند دستگیر شدند.

یکی از جرائم پیچیده این باند این بود که با خودروهای سرقتی به طرز وحشیانه به قربانیان حمله و آن‌ها را سوارخودرو مي‌کردند و به خارج از شهر برده و به دختران تجاوز به عنف مي‌کردند.مجرمان این باند حداقل 19 ساله تا حداکثر 24 ساله هستند.

فعالیت 16 فقره ای این باند از 15 فروردین‌ماه امسال شروع شد. 4 مورد تجاوز به عنف، سرقت چند خودرو و دو موتورسیکلت با ضرب و جرح، حمله به یک خانم برای سرقت طلاهایش، حمله شدید به صاحب یک موادغذایی و‌...نمونه‌ای از جرائم این باند 8 نفره است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار