خواب یکی از نیازهای اساسی انسان در طول شبانه‌روز است که برخی از افراد خواب راحتی دارند و برخی دیگر با رعایت برخی نکات می‌توانند خواب راحتی را بدست بیاورند.

سولماز قاسمی متخصص روان‌شناسی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: خواب یکی از نیازهای انسان در طول شبانه روز است وخواب خوب، خوابی است که انسان به راحتی به خواب برود به گونه‌ای که برای یک مدت از اطراف خود بی‌خبر باشد تا بدن در آرامش قرار بگیرد و دوباره انرژی پیدا کند و بتواند به کارهای روزانه خود رسیدگی کنند، افراد مختلف براساس سن و سالی که دارند نیازشان به خواب تغییر می‌کند ولی هر انسان کاملی به طور معمول به ۷ تا ۸ ساعت خواب روزانه احتیاج دارد. 

وی افزود: برخی از افراد دچار بی‌خوابی هستند و نمی‌توانند یک خواب راحت و کامل داشته باشند خصوصا در سفر و زمانی که جای خواب همیشگی آن‌ها تغییر می‌کند این مشکل دوچندان می‌شود. 
مهم‌ترین و درست‌ترین روش درمان بی‌خوابی به ویژه در سفر شناخت علت و چگونگی درمان آن است. می‌توانیم با در نظر گرفتن برخی از مسایل ساده، خواب راحتی را به ارمغان بیاوریم. 
از مصرف غذاهای سنگین و پرحجم برای شام خودداری کنید حداقل دو ساعت قبل از خواب شام خود را میل کنید و قبل از خواب یک لیوان شیر گرم بنوشید زیرا باعث آرامش شما می‌شود. 
دوغ و ماست و کاهو که خاصیت خواب‌آوری دارند را در وعده‌های شام خود اضافه کنید. 

این متخصص تصریح کرد: ۲ تا ۴ ساعت قبل از خواب از خوردن قهوه و نوشابه‌های کافئین‌دار خودداری کنید چون مواد کافئین‌دار بی‌خوابی می‌آورد. 
در طول سفر مکانی را که برای خوابیدن انتخاب می‌کنید طوری باشد که دمای آن برای شما خیلی گرم یا سرد نباشد و به هوای تازه دسترسی داشته باشید. از گذاشتن وسایل الکتریکی مثل تلفن همراه و کامپیو‌تر در اتاق خواب خود اجتناب کنید چون ممکن است امواج این وسایل شما را بی‌خواب کند. اگر برایتان مقدور بود قبل از خواب یک دوش گرم بگیرید و لباس راحت بپوشید و بعد به رختخواب بروید تا یک خواب راحت و با آرامش داشته باشید. 


انتهای پیام/
برچسب ها: سفر ، خواب ، تغذیه ، قهوه ، نوشابه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار