بیماری شایعی که در دوران کودکی فرد به آن مبتلا می‌شود گل مژه، نام دارد که غالبا پلک پایین را درگیر می‌کند، این بیماری خیلی عفونی نیست اما می‌تواند از چشمی به چشم دیگر منتقل شود.

 الهام مزلقانی‌ متخصص کودکان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: گل مژه یکی از بیماری‌های شایع در دوران کودکی است و به شکل تورم پر از چرک در لبه پلک است که غالبا پلک پایین را گرفتار می‌کند. 

 مزلقانی‌افزود: عفونت باکتریال غدد پلک باعث تورم، قرمزی و مقداری درد و یا احساس وجود جسم خارجی در چشم می‌کند، پیشنهاد ما استفاده از کمپرس گرم است و اگر تورم به صورت مزمن درآمد باید از دارو‌های آنتی بیوتیک‌ تحت نظر پزشک و با تشخیص او استفاده کرد که معمولا ظرف مدت ۴-۳ روز بهبود می‌یابد و اگر تبدیل به آبسه شود شاید احتیاج به عمل جراحی داشته باشد. 

وی اذعان داشت: دستکاری روی مژه‌ها زمینه را برای گل مژه آماده می‌کند و گاهی به همراه التهاب لبه پلک نیز دیده می‌شود و گل مژ‌ها خیلی عفونی نیستند اما از چشمی به چشم دیگر منتقل می‌شوند اگر برآمدگی روی پلک فقط قرمز و حساس است آن را به حال خود بگذارید و به کودکتان توصیه کنید که به آن دست نزنید. 


انتهای پیام/
برچسب ها: گل مژه ، تورم ، پلک ، مژه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار