یک روان شناس گفت: اثرات مخرب استرس در دنیای امروز دیگر محدود به بیماری‌های شخصیتی نیست.

ناصر قاسم زاده، دبیر انجمن حمایت از سلامت و بهداشت روان جامعه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران درباره مرز میان استرس مفید و مضر گفت: هر فردی از یک پیمانه روانی برخوردار است که دارای حجم و گنجایش معینی برای دریافت هیجانات است هیجانات مثبت باعث انگیزه برای پیشبرد اهداف فرد است ولی اگر میزان هیجانات ، استرس‌ها و فشار‌های روانی بیش از ظرفیت افراد باشد و فرد نتواند تعادلی در خود ایجاد کند به صورت اضطراب یا استرس بروز پیدا می‌کند.

وی افزود: اضطراب ما در تمام بیماری‌های روانی می باشد که گاه به صورت مجزا که همان اضطراب یا استرس است در فرد بروز پیدا می‌کندو گاه به صورت افسردگی و بیماری‌های شخصیتی نمایان می شود.

وی در ادامه بیان کرد: عدم داشتن سبک زندگی نرمال و متعادل که در آن اشتغال،‌اقتصاد، اوقات فراغت فرد به خوبی پاسخ داده نشود باعث ناکامی، شکست و به تبع آن ایجاد استرس در فرد است که از علایم آن می‌توان به عدم کارایی درست فرد، کاهش میل به زندگی، کاهش عشق و علایق او اشاره کرد و همچنین در روابط فردی خود دچار مشکل  می شود.

 وی آسیب پذیری زنان را در مواجه با استرس بیشتر از مردان دانست و بیان کرد: علیرغم این که زنان در کوتاه مدت تحمل بیشتری دارند اما در طول زمان شکننده تر از مردان هستند

وی اظهار داشت: استرس عامل اصلی بیماری‌های روان تنی می باشد بیماری های جسمی که عامل عصبی در آن وجود دارد میگرن، اختلالات گوارشی، بیماری های قلبی و عروقی را از جمله این بیماری ها دانست .

قاسم زاده در پایان خواستگاه فرد  جایی که فرد در آن رشد کرده والدین، اعتماد به نفس و تیپ شخصیتی مثبت را از جمله فاکتور‌های موثر در کاهش و کنترل استرس بیان کرد.

 انتهای پیام/
برچسب ها: استرس ، سرعت ، خط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار