در راستای حفظ میراث بزرگ جهان اسلام و اعتلا بخشیدن به شعائر الهی و جهت رفاه حال زائرین ستاد بازسازی عتبات اقداماتی در سال 92 انجام داده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، ستاد بازسازی عتبات با حمایت خیرین و دلدادگان ائمه اطهار (ع) و نذورات مردمی با همکاری و همیاری تولیت حرمهای شریف پروژه‌های بزرگی را در حرمهای مطهر نجف – کربلا و کاظمین اجرا کرده و تعدادی نیز در دست اجرا دارد.

پروژه‌هایی که درسال 92 ساخت آنها به پایان رسیده است شامل ضریح حرم امامین عسکریین و چهار صندوقچه قبور حرم امامین و هشت درب طلا چهار درب بزرگ ورودی و دربهای کوچک که درشهر قم این مجموعه تجمیع و بعد از مراسم رونمایی به سامرا اعزام خواهد شد، بازسازی حرم امامین عسکریین در سامرا که شامل طلاکاری گنبد، کاشی‌کاری، ‌آیینه‌کاری، سنگ‌کاری،‌ مقرنس کاری رواق‌های حرم و غیره می‌شود که طرح پروژه توسعه حرم مطهر امامین عسکریین دربرنامه‌های آینده ستاد بازسازی قرار دارد.

همچنین درکربلا نیز پروژه طرح یاحسین، سنگ‌کاری حرم سید‌الشهدا، سنگ‌ داخل رواق، گنبدخانه به اتمام رسیده وطراحی طرح ترفیع گنبد امام حسین (ع) انجام که تا 7.5 متر بیشتر از قبل و لاغرسازی ستونهای زیر گنبد انجام و کتیبه‌های خط و سنگی حرم امام حسین (ع) درمراحل پایانی قرار دارد.

مرمت و نصب کتیبه‌های جدید حرم مطهر علوی در نجف به پایان رسید،‌ نصب آب شیرین کن‌ها در مسیر زوار از نجف تا کربلا، نصب دو باب درب جدید امامین جوادین در کاظمین به اتمام رسیده و طرح توسعه حرم امامین جوادین با نام طرح امام رضا (ع) به مرحله نهایی رسیده است.

همچنین درسال 92 یک مرکز خدماتی وا سکانی با کمک یک قبرع ایرانی مقیم انگلیس به مبلغ بیش از 9 میلیارد تومان درکربلا ویک درمانگاه یا دی کلینیک با نام حضرت زینب با مدیریت وکادر پزشکی متخصصین ایرانی به بهره برداری رسیده و ساخت بیمارستان امام سجاد نیز به پایان رسیده که در اردیبهشت سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

از دیگر فعالیت های ستاد بازسازی عتبات در سال 92 ساخت ضریح مطهر حضرت مسلم و ضریح ابراهیم بن مجاب در استان مرکزی ودر بوشهر ساخت ضریح خیمه گاه حضرت ابوالفضل – استان البرز ساخت ضریح حبیب ابن مظاهر ودر اصفهان دوخت پرده مرقد مطهر امام حسین "ع" نهایی شده است.

همچنین در سال 92 قرار داد طرح ترفع گنبد اما م حسین "ع" و صحن ؟؟ بنی هاشم بسته شده است و چندین دیدار با تولیت‌های حرم ها درکربلا نجف و کاظمین ستاد بازسازی عتبات داشته و همچنین تفاهم نامه‌ای با بانک صادرات ایران به منظور دریافت نذورات نقدی هموطنان درسراسر کشور منعقد شد.

گفتنی است، در سال 92 کمک‌های مردمی نسبت به سال 91، 100 درصد افزایش داشته است که در سال 91 این مبلغ به 158 میلیارد تومان ودر سال به 310 میلیارد تومان افزایش یافته است که این کمک‌ها شامل پول نقد- طلاجات وکالا می‌شودکه ایرانیان خارج از کشور وشیعیان غیر ایرانی از جمله شیعیان کویت- حاشیه خلیج فارس در این کمک‌ها دخیل بودند و همچنین یک برادر شیعه در عربستان نیز قرار است در ساخت یکی از پروژه های در دست اجرای ما مبلغ 100 میلیارد تومان یاری کند.


انتهای پیام/

برچسب ها: مرور ، بازسازی ، عتبات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار