با این راهکارها مانع بزهکاری فرزندتان شوید

توجه به خواسته‌ها و نیازهای فرزندان، آموزش مهارت‌های اجتماعی، احترام به افکار و عقاید و تقویت اعتماد به نفس در نوجوانان می‌تواند در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری نقش مهمی را ایفا نماید.

آزاده نجفی جامعه شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: صمیمیت و هوشیار میان والدین می‌تواند نوجوانان را از آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری در امان نگه دارد.

وی ادامه داد: رفتارهای ضداجتماعی و بزهکاری نوجوانان ناشی از تجربه‌ ناکامی و بی‌اطلاعی از مهارت‌های اجتماعی سالم است به طوریکه بعضی از آنها در طول دوران رشد و بالندگی خود آموزش‌های لازم را برای یادگیری رفتارهای نامناسب نیاموخته‌اند.

نجفی افزود: برای پیشگیری از کجروی و بزهکاری در نوجوانان نه تنها باید آنها را از ارتکاب جرم و بزه دور نگه داشت بلکه می‌بایست رفتارهایی به آنان آموزش داد تا بتوانند به وسیله آن خواسته‌ها، نیازها و احتیاجات خود را برآورده نمایند.

وی تصریح کرد: بدون شک نوجوانان بزه دیده بیش از نوجوانان دیگر با مشکلات ناخوشایند زندگی دست به گریبان بوده‌اند و در بسیاری از موارد رفتارهای بزهکاری آنها ناشی از اضطراب، تنش و فشارهای روانی شدید است که در طول سال‌های دوران کودکی خود متحمل شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: رفتار گرم و صمیمی والدین در هنگام بروز مشکلات، عدم پرخاشگری و خشونت آنها در این زمان احترام به افکار و عقاید فرزندان، تقویت اعتماد به نفس و خویشتن داری در آنها و توجه به نیازهای روحی و روانی نوجوانان می‌تواند ضمن تقویت روابط بیم والدین و فرزندان در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری نقش بسزایی داشته باشد.

انتهای‌پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار