"جان فیتیان" رئیس انجمن ملی صاحبان سینما با اظهاراتش درباره‌ی"دوازده سال بردگی" همه را شوکه کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه‌ی سینمای جهان باشگاه خبرنگاران به نقل از هالیوود رپیورتر؛ رئیس سازمان بازرگانی صاحبان سینما"جان فیتیان" که کارش ارتقای تصاویر بر روی پرده‌ی نقره‌ای است، همه را شوکه کرد وقتی اظهار داشت که "دوازده سال بردگی" را در خانه تماشا کرده و نه در سینما.

این اعتراف رئیس انجمن ملی صاحبان سینما در سخنرانی مراسم سینماکان صورت گرفت.

"جان‌فیتیان" از درام دلخراش برده‌داری "استیو مک کویین" تعریف و تمجید کرد و گفت: دیدن این فیلم در سینما بسیار دشوار است.

او گفت: قبل از این گفته بودم احساسات بشری و متفاوت بودن(فیلم) در اصل در سینما می‌باشد. فیلمی که این دو کیفیت را در کنار هم عرضه داشته "دوازده سال بردگی" برنده اسکار بهترین فیلم سال است.

تنها فیلم از نه فیلم نامزد جایزه اسکار که من در سینما تماشا نکردم.

منظورم این نیست که این فیلم ارزش دیدن ندارد، دقیقا منظورم برعکس است. "دوازده سال بردگی" یکی از مهم‌ترین فیلم‌های نسل ما است. ساده می‌گویم که دیدن این فیلم برای من در سینما بسیار دشوار بود و صبر کردم با در خانه فیلم را ببینم.

"دوازده سال بردگی" از کمپانی‌های فاکس سرچ لایت و نیوریجنسی در گیشه نیز موفق بوده است؛ دوازده سال بردگی 172 میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشته که 56 میلیون دلار آن سهم فروش در سینماهای آمریکا است.

جان فیتیان در ادامه می‌گوید: این اعتراف شخصی را کردم که نکته‌ی مهم‌تری در تجربه‌ی سینمای خود خاطرنشان کرده باشم. سینماهایی که عضو انجمن ما هستند قوی‌ترین، پیشرفته‌ترین فن‌آوری، تصاویر واقعی زندگی و بهترین صداگذاری را تولید می‌کنند.

هشت فیلم دیگر نامزد شده(در بخش بهترین فیلم اسکار) و دیگر فیلم‌های ساخته شده در سال گذشته، سینما بهترین انتخاب من است. اما برای یک فیلم می‌گویم که قدرتمندی سینما بر آن پیروز خواهد بود.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار