براي يك ازدواج موفق در نظر گرفتن خط مشي اقتصادي نيز يكي از شروط موفقيت است پس زوجين براي همسري بايد به هم كفوي اقتصادي برسند.

 به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي راديو اقتصاد، در بخش تغيير نگرش برنامه صبحانه اقتصادي راديو اقتصاد در روز دوشنبه چهارم فروردين ماه دكتر علي شاه حسيني بيان داشت: به كساني كه قصد ازدواج دارند يك توصيه كنيد ، به جاي مدرك تحصيلي از وضعيت مالي سوال كنيد و بدانيد نگاه اقتصادي طرف مقابل چگونه است ، زوجين بايد خط مشي اقتصادي تعيين كنند و در كنار مشاوران متعدد نياز به مشاور مالي است.

وي ادامه داد: در دنیای پیچیده امروز که همه علوم شاخه‌شاخه شده‌اند و زندگی ما به قدری با تکنولوژی آمیخته شده است که حتی وقت نداریم به امور شخصی خود برسیم، به طور یقین باید این آموزش‌ها را از اساتید، کلاس‌ها، مراکز و منابع آموزشی فرابگیریم که در زمره این نوع مهارت‌‌ها باید به مسائل مالی و اقتصادی خانواده اشاره کنیم.

دکتر شاه‌حسینی درباره اهمیت داشتن یک مشاور مالی برای بهبود وضعیت اقتصادی خانواده گفت : از آنجا که ما فرصت نداریم و امکانش نیست که همه چیز را خودمان یاد بگیریم، بنابراین باید از کمک مشاوران استفاده کنیم.

در ادامه اين برنامه بيان شد كه در کشورهای توسعه‌یافته افراد برای هر معضل و عارضه‌ جسمانی به متخصص خبره در آن حیطه مراجعه می‌کنند و در زمینه مسائل شخصی و روحی و روانی هم به متخصص آن مراجعه می‌کنند و براي امور اقتصادي هم يك مشاور مالي دارند شايد براي همين به انها توسعه يافته مي گويند و به ما در حال توسعه اطلاق مي شود.

شاه حسيني اضافه كرد: مسائل مالی و اقتصادی و مشکلاتی که این مسئله در پی دارد همواره در زندگی گریبان گیر خانواده ها به ویژه زوجهای جوان است و این مسئله نیازمند مدیرت و صبوری جوانانی است که با این همه مشکلات و سختی های موجود شروع به زندگی مشترک کرده اند.

وي ادامه داد: اگر 10 برابر مورد نياز بودجه به خانواده تزريق شود باز هم به جايي نميرسيم چون جاي دويدن بايد نشست و تبرمالي خانواده را تيز كرد يعني خانواده در تصميم گيري هاي مالي بايد اشتراك داشته باشند.

اما در بسیاری از موارد اختلاف اقتصادی در ازدواج و در واقع اختلاف سطح خانوادگی بین دختر و پسر که با مشکلات مالی هم همراه می شود بیشتر خود را بروز داده و باعث ایجاد اختلافات جدی تر می شود.

مشاور و متخصص كارافريني بيان داشت: در خانواده امروز ؛ بايد آموزش دخل و خرج در قالب تقسيم كار صورت گيرد و اينگونه است كه مشاركت و همفكري اعضاي خانواده باعث ارامش اقتصادي مي شود.

شاه حسيني در پايان افزودك زوج هاي جوان بايد چشم انداز مالي اينده خود را بيان كنند و هركدام اهداف خود را بيان كرده و انتظارات خود در آينده را بگويند چراكه اگر همسو باشند سفر زندگي لذت بخش مي شود وگرنه در بهترين رستوران بهترين غذا را بخوريم باز خوش نمي گذرد پس براي موفقيت در زندگي از نظر اقتصادي هم كفو بايد بود.

بخش تغيير نگرش و كارآفريني برنامه صبحانه اقتصادي حدود ساعت 7:15 برروي موج اف ام رديف 98 مگاهرتز از راديو اقتصاد برروي آنتن مي رود.

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.