مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه طرح آرامش بهاری در 40 بقعه متبرکه در سراسر استان در حال اجرا است، گفت: از تحویل سال تاکنون بیش از 320 هزار زائر امامزادگان همدان را زیارت کرده اند.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه ، حجت الاسلام رضا حاجی زین العابدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه از زمان تحویل سال تا کنون بیش از 320 هزار زائر امامزادگان همدن را زیارت کرده اند، اظهار داشت: طرح آرامش بهاری در 40 بقعه متبرکه در سراسر استان همدن در حال اجرا است که از سوی مسافران و گردشگران با استقبال مواجه شده است.
 
 وی با بیان اینکه هدف از اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با استفاده از ظرفیت تعطیلات نوروز، تقویت باورهای دینی و مذهبی و ارتقا سطح فکری، فرهنگی زائران و مسافران نوروزی است، بیان کرد: در پنج روز نخست سال، سه مورد بازرسی محسوس و نامحسوس از روند اجرای طرح آرامش بهاری انجام شده است.
 
 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه از نظر بازرسان و کارشناسن سازمان و ستاد اداره کل اوقاف، طرح آرامش بهاری توفیقات قابل توجهی داشته است، ادامه داد: تبلیغ و ترویج سنت‌های اصیل و خدمت ‌رسانی مطلوب به زائران بقاع و اماکن متبرکه نیز از دیگر اهداف اجرای این طرح است.
 
 حجت الاسلام زین العابدینی با بیان اینکه در راستای اجرای طرح آرامش بهاری برنامه‌های متنوع فرهنگی، خدماتی و تسهیلات برای زائران امامزادگان پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: در قالب این طرح خیمه های معرفت و ایستگاه‌های مشاوره و پاسخگویی به شبهات دینی زائرین، برپایی نماز جماعت، توزیع بروشور و کتابچه هم در نظر گرفته شده است.
 
 وی با بیان اینکه همه بقاع متبرکه و زائرسراهای استان به زائران و مسافران در ایام نوروز خدمات رسانی می کنند، افزود: بقاع متبرکه استان همدان همواره در ایام نوروز آماده پذیرایی از زائران، مسافران و گردشگران کشورمان است و خدمات خوبی به گردشگران ارائه می دهد.
 
 حجت الاسلام رضا حاجی زین العابدینی با بیان اینکه خیمه های معرفت از جمله برنامه های طرح آرامش بهاری است، ابراز داشت:خیمه های معرفت متفاوت تر از دیگر برنامه هاست که در کنار دیگر غرفه ها همچون غرفه کودک، غرفه عفاف و حجاب، قرآن بخوان جایزه بگیر در جوار بقاع متبرکه شاخص همدان فعال است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار