کلاه قرمزی و پسر خاله شخصیت‌های شگفتی آفرین در نوروز

شخصیت‌های کلاه قرمزی و پسرخاله جزء شگفتی‌ آفرینان نوروز بودند.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران نوروز 70 به دلیل هم زمانی‌اش با ماه مبارک رمضان از نگاه مدیران صدا و سیما نوروز خوش یمن بود. هر چند دیدن فیلم‌های سینمایی جدید در کنار فیلم‌های تکراری باز هم غنیمت به شمار می‌آمد. اما ساخت سریال تلویزیونی هشت بهشت با کارگردانی اکبر خواجویی در 10 قسمت با بازی هادی اسلامی، سیروس گرجستانی، سیامک اطلسی و حسین پناهی در شبکه یک و رقابت آن با طنزهای آنتوال چخوف رسول نجفیان/ در شبکه دو که از بازی محمد ابهری، بیوک میرزایی، فرهاد تجویدی، صدیقه کیانفر و حسن مهمانی بهره می‌گرفت، فضای مناسبتی خود را در هر دو شبکه برقرار کرد.  
 
اما نوروز 72 که هم زمان با عید فطر روزهای شادی را برای مخاطبان تدارک می‌دید پربارتر از دو سال قبل خود را نشان داد اتفاق منحصر به فردی که در روزهای عید سال 72 افتاد روی آنتن رفتن جنگ طنزگونه "نوروز 72" از گروه اجتماعی شبکه 1 بود که با کارگردانی هنری مهرداد خسروی و داریوش کاردان سعی در به طنز کشیدن برنامه‌های تلویزیون مانند هنر هفتم بعد از خبر و مسابقه هفته داشت، ستاره‌ای را هم در دل خود متولد کرد.
 
مهران مدیری، بازیگر این مجموعه که توانست با بازی خاص و منحصر به فردش خنده بر لبان بسیاری بنشاند، نوید پدیده‌ای را در طنز تلوزیونی می‌داد که سال‌ها بعد مخاطبان از این برنامه به عنوان شروع فعالیت هنری این بازیگر یاد می‌کردند.  
 
اما پدیده نوروز 73 نه یک شخصیت هنری که شخصیت‌هایی عروسکی بودند که در واقع همه را غافلگیر کردند. کلاه قرمزی و پسرخاله که در اولین حضورشان در تلویزیون صاحب جلد بسیاری از نشریات شدند.  
 
مجموعه کلاه قرمزی و پسرخاله به کارگردان شیرین جاهد/ ایرج طهماسب حمید جبلی و تهیه کنندگی پروین شمشکی در چهارده قسمت مهم‌ترین هدیه شبکه یک به کودکان بود.  
 
نوروز 73 هم به کارگردانی حسین فردو و بازی ابراهیم آبادی/بهناز جعفری/ باقر صحرارودی و مرحوم محمود بهرامی‌ می‌خواست به نوعی تجربه سال قبل تلویزیون را تکرار کند.  
 
اگر نوروز 73 با پدیده کلاه قرمزی و پسر خاله خیلی‌ها را ذوق زده کرد نوروز 74 هم با رقابت یک عروسک دیگر خود را از کورس عقب نداخت ورود عروسک تازه‌ای به نام زی زی گولو در مجموعه جذاب قصه‌های تابه تا به کارگردانی مرضیه برومند و بازی امیر حسین صدیق، لیلی رشیدی، رضا فیاضی و مریم سعادت دنیای کودکان و حتی بزرگتر‌ها را پر از شادی کرد.  
 
در ضمن سریال اشتباه به کارگردانی علی عسکری و جواد انصامی و بازی مرتضی احمدی/ جواد خدادادی/مهین شهابی/ پروین سلیمانی/ منی‍ژه دلدار گلچین/ سیروس گرجستانی و.... هم در شبکه یک مخاطبان خود را پیدا کرد. 


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار