مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان گفت: بزرگترین چیدمان بازیافتی کشور، در کرمان اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی شهرداری ،اسماعیل جهانشاهی افزود : این کار به مناسبت عید نوروز و با استفاده از گاری‌های زباله فرسوده ، وسایل بازیافتی و بدون استفاده خودروها اجرا شده است.

وی با اشاره به ساخت هفت اسب با استفاده از گاری‌های زباله فرسوده شهرداری کرمان در ابعاد دو متر و 20 سانتیمتر ، گفت : این اثر به سفارش سازمان مدیریت پسماند شهرداری و توسط خانم مهدیه دهقانی هنرمند و طراح اِلمان‌های شهری کرمان ساخته شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان با اشاره به اینکه در کنار اسب‌ها ، سفره هفت سین بازیافتی نیز اجرا شده است، اعلام کرد: این سفره با استفاده از وسایل بازیافتی و بدون استفاده ی موتور ماشین ساخته شده است.

جهانشاهی تصریح کرد: ساعت از «دنده استارت، دنده فرابیل، چرخ دنده، دنده، میل سوپاپ ، آچار ، دنده کشویی و گیربکس» بنز و سیب‌های سفره هفت‌سین از «گل‌گیر بنز و دنده فرابیل» ساخته شده‌اند.

وی، افزود: سنبل با «دنده استارت، دنده دیفرانسیل، برف پاک کن و دنده گیربکس و ساچمه»، سبزه با استفاده از «کاسه چرخ بنز، برف پاک کن و پولی سر میلنگ»، کاسه سرکه با «کاسه چرخ بنز و دنده فرابیل»، سنجد با «کاسه چراغ سبز و کاسه چرخ»، سکه با «دنده فرابیل و دیسک»، حاجی فیروز با «فنر لاله، فیلتر روغن، سیبک فرمان، سیبک کمک، دنده استارت، دنده گیربکس و بلبرینگ» و اسب‌ها با استفاده از گاری‌های زباله ساخته شده‌اند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان ،هدف از اجرای سفره هفت سین و بزرگترین کار حجمی بازیافتی را مهربانی با طبیعت به وسیله بازیافت زباله‌ها عنوان و خاطرنشان کرد: آشنایی شهروندان با فواید و تاثیر بازیافت بر زندگی شهری و طبیعت از دیگر اهداف این کار است./ب

برچسب ها: نوروز ، کرمان ، اجرا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.