اگرغذا طبع سرد داشته باشد مشکل ایجاد نمی‌کند و گاهی اوقات بعضی غذاهای سرد به کاهش فشار خون کمک می‌کند.

حمید عبدی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پز شکی مشهد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: غذاهای طبع سرد دو نوع است غذاهای طبع سرد و خشک و غذاهای طبع سردتر. غذاهای طبع سرد خشک مثل انار ترش، تمرهندی، جو، ذرت، ریواس، زرشک، سرکه، سنجد، شاه بلوط، گشنیز،گیلاس، لیمو و لیموترش می‌باشند و غذاهای طبع سردتر شامل دوغ، مرغ ماشینی، ماهی، شیرخشک و ماست هستند. این غذاها نه تنها مشکلی ایجاد نمی‌کنند بلکه گاهی اوقات ضرورت می‌یابد که استفاده شوند.

وی افزود: به افرادی که طبع خیلی گرم دارند توصیه می‌شود که در تابستان مواد غذایی سردتر مانند آب دوغ خیار میل کنند اما خوردن این غذاها برای کسانی که طبع سرد دارند ممکن است مشکل ایجاد کند بنابراین صرف اینکه طبع غذا سرد باشد نمی‌‌توان آن غذا را مضر دانست.

عبدی تصریح کرد: علاوه برغذاهای فوق، فست فودها هم طبع سرد دارند اما سردی آنها مفید نیست و به خاطر افزودنی‌ها و مواد نگهدارنده‌ای که در آنها وجود دارد می‌تواند مشکلات زیادی ایجاد کند.

این متخصص در پایان خاطر نشان کرد: غذاهای با طبع سرد باعث افزایش فشار خون نمی‌شوند حتی بعضی اوقات به کاهش فشار خون کمک می‌کنند با این که آب زرشک یا چای ترش طبع سرد دارند اما فشار خون را پایین می آورند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار