مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: امسال در تعطیلات نوروزی و به دنبال اجرای طرح آرامش بهاری، 9 فقره وقف جدید تا امروز در استان سمنان ایجاد شده است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام عبدالله واحدی پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید شماری از مسئولان استان سمنان از خیمه معرفت امامزادگان یحیی ابن موسی (ع) و علی ابن جعفر (ع) که در پارک 17 شهریور سمنان مستقر شده است، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: امسال با تدابیر ویژه اندیشیده شده و همکاری ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های مختلف استان سمنان، تاکنون در طرح نوروزی، 9 فقره وقف جدید در استان ایجاد شده است.
 
وی تصریح کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه هر ساله در ایام نوروز، طرحی را به نام «آرامش بهاری» در استان‌های مختلف کشور اجرایی می‌کند که به دنبال آن، «خیمه‌های معرفت» نیز در استان‌ها دایر شده و به مسافران نوروزی خدمات می‌دهند.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان افزود: امسال این طرح در استان سمنان با ابتکاراتی همراه بوده و به شکل منحصر به فردی اجرایی شده و البته ثمرات خوبی نیز داشته است.
 
واحدی ادامه داد: در همین راستا، تاکنون 9 فقره وقف جدید در نقاط مختلف استان سمنان به ارزش 4 میلیارد و 500 میلیون ریال ایجاد شده است.
 
وی تصریح کرد: امسال در ایام نوروز، شاهد ایجاد دو فقره وقف جدید در بسطام، دو مورد وقف جدید در گرمسار و دو فقره نیز در مهدیشهر بودیم.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان افزود: همچنین دو فقره وقف جدید در شهرستان سمنان و یک فقره وقف جدید در شاهرود ایجاد شده است.
 
واحدی با بیان اینکه خیمه‌های معرفت تا پایان تعطیلات نوروزی در استان سمنان برپا خواهند بود، از علاقه‌مندان و خیران نیک‌اندیشی که قصد دارند در این زمینه ورود پیدا کنند، درخواست کرد تا به ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های استان سمنان یا خیمه‌های معرفت استان مراجعه کنند.
 
به گزارش فارس؛ اوقاف و امور خیریه استان سمنان برای ارائه خدمات در نوروز امسال، 15 خیمه معرفت را در نقاط مختلف این استان برپا کرده است.
 
برپایی خیمه‌های معرفت یکی از سیاست‌هایی است که امسال سازمان اوقاف و امور خیریه به طور جدی آن را دنبال می‌کند.
 
سعی شده است تا خیمه‌های معرفت با هماهنگی ادارات شهرستانی اوقاف و امور خیریه در استان سمنان در اماکن پرتردد و محل‌های اسکان زائران حرم امن رضوی و مسافران نوروزی برپا شود تا بتواند به اهداف ترسیم شده برای آن دست یابد.
 
خیمه‌های معرفت دارای بخش‌های مختلفی از جمله مدیریت، سرگرمی، عکس، پاسخ به سئوالات شرعی برادران و خواهران، مشاوره و . . . است که در طول ایام نوروز به مخاطبانش خدمات ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/
برچسب ها: وقف ، فقره ، تعطبلات ، نوروزی ، طرح ، ارامش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار