پژوهشگران پژوهشکده سما قم برای نخستین بار در کشور موفق به طراحی و ساخت عایق صوتی حرارتی با کاربرد ساختمانی با استفاده از پر مرغ ضایعاتی شدند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران،  با توجه به اینکه در کشور ما اتلاف انرژی است و انرژی از طریق عایق نبودن دیوار‌ها جداره بیرونی و کف طبقه اول و سقف طبقه آخری آپارتمان هدر می‌رود و بر اساس بررسی‌های به دست آمده از طریق اینترنت در تمام کشور‌ها پر مرغ یک معضل است و فقط در آمریکا و کانادا در سال   میلیون‌ها تن پر طیور را دفن می‌کنند.

بر اساس این گزارش شرح و توصیف این اختراع بدین شرح است که تشک‌های پر شده از پر و طیور در ابعاد مختلف با  ضخامت 5/2 سانتی متر به صورت صنعتی با تور و مواد خاص دوخته می‌شود و ماند تشک‌های پشمی قدیمی در داخل دیوار‌های کف‌های ساختمان و سقف‌ها و سوله‌ها و ساختمان‌ها قرار می‌گیرد، این تشک‌ها که پر شده از پر طیور به طور طبیعی عمل کرده همان طور که پرندگان را از سرما و گرد  حفظ می‌کند ساختمان‌ها را در زمستان از سرما و کولاک و در تابستان از گرمای شدید حفظ می‌کند.

همچنين سازگاری با محیط زیست، برگشت پذیر بودن،کمک به معماری پایدار، مقاومت حرارتی بالا تا دمای 45  درجه سانتی‌گراد ارزان و فراوان بودن،در دسترس بودن و ترکیب خوب با مصالح ساختمانی از جمله مزایای این طرح است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار