یک روانشناس گفت: ازدواج اقتصادی طبیعت انسان وسیله‌ای است برای رسیدن به آرامش و کمال است.

نفیسه محمدرضا در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: ازدواج غیر از ایجاد نظم در زندگی، وسیله‌ای برای حفظ اعتقادات دوری از گناهان است به این ترتیب با کسب آرامش و ایجاد و امنیت روانی، احساس مسئولیت بیشتر راه برای سعادتمندی فرد فراهم می‌شود. 

این روانشناس همچنین اظهار داشت: انگیزه در ازدواج باید درست و منطقی باشد انسان در همه‌ی مراحل از حیات خویش به محبت دیگران نیازمند است. 

وی تأکید کرد: هر یک از طرفین ابتدا باید شناخت کاملی از خود داشته باشند، زیرا دختر یا پسری که از نقاط قوت و ضعف خود آگاهی داشته باشد دچار سردرگمی در انتخاب نخواهند شد. 

وی تصریح کرد: یکی از مسائل بسیار مهم و اساسی قبل از ازدواج در نظر گرفتن معیارهایی برای انتخاب همسر است بیشترین مشکلاتی که در زندگی مشترک به وجود می‌آید، این است که دختر و پسر همسر مناسب خود را انتخاب نکرده‌اند و پس از چند سال زندگی متوجه می‌شوند این دو مناسب یکدیگر نبوده‌اند. 

محمدرضا در پایان خاطر نشان کرد: معیارهای گزینش در آموزه‌های اسلامی دینداری و خلق پسندیده است که شامل صداقت، عطوفت، مهربانی، وقار، صبر، گذشت و سپاسگزاری است. همچنین داشتن اصالت خانوادگی از ویژگی‌ها مهم در انتخاب است و مساله‌ی حیاتی که باید به آن اشاره شود. 

وی خاطر نشان کرد: باید طرف مقابل را با شرایط موجود بپذیریم چرا که کسانی که به امید تغییر طرف مقابل ازدواج می‌کنند به نتیجه نمی‌رسند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: آرامش ، کلید ، طبیعت ، انسان ، کمال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار