آموختن شرط است

تداوم زندگي را اين مهارت پايدار تر مي كند

مهمترين دليل بروز وجود طلاق هاي عاطفي و سردي روابط عدم مهارت هاي همسر داري است مهارت هاي زندگي آموختني هستند لطفا آن را ياد بگيريد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران ؛ طلاق عاطفي مسئله ايست كه شايد دامن گير بسياري از زوجين باشد اما شايد خود نسبت به آن مطلع نباشند و اين امر آنان را به نقطه اي برساند كه ديگر نتوانند يكديگر را تحمل نمايند و حضور هر يك از آنان براي ديگري با عدم حضور توفيري نكند شايد بسياري از زوج هاي جوان ندانند كه ظاهرا زندگي مي كنند و در ايام روز و ماه و سال تنها روزمرگي مي گذرانند غافل از اينكه كار از ريشه سهل انكاري و بي توجهي به روابط خراب است و اين خرابي رابطه هاي زوجين را درست زماني ويران مي كند كه عاطفه جاي خود را در ميان اين روابط گم كرده باشد كه اين صورت كه طلاق عاطفي حضور اتفاق خود را اعلام مي كند.

كاظم بازافكن روانشناس در امور تربيتي خانواده در اين خصوص گفت: اگرچه آمار قشر تحصيلكرده در نسل جديد بالاست اما عدم كسب مهارت هاي زندگي هم توانسته در وجود اتفاق تلخ طلاق بي تقصير نباشد.

وي با اشاره به اينكه غريب به اتفاق افراد در نسل جديد تحصيلكرده هستند افزود: وجود و  حضور تحصيلات به تنهايي نمي تواند عامل و آرمان موفقيت در زندگي محسوب شود كسب مهارت هاي زندگي در اداره خانواده در آن حدي از جايگاه ويژه برخوردار است كه هيچ عنصري نخواهد توانست جايگزين مناسبي براي آن تلقي گردد.

اين روانشناس مهارت هاي همسر داري و يادگيري و آموختن شكل برخورد در زندگي را در حفظ يك رابطه موثر دانست و تاكيد كرد: زوجين در تشكيل يك زندگي مشترك مستلزم درك عميق از مسائل و مهارت هاي اجتماعي فرهنگي و خانوادگي مي باشند كه اين مهم مي تواند آنان را با فرايندي آگاهانه و مدبرانه در نوع عملكرد خود در ارتباط با يكديگر ياري نمايد.

بازافكن اظهار داشت: سردي رابطه ها كه حاصل عدم فراگيري مهارت هاي ارتباطي زوجين مي باشد تنها عاطفه و حاكم بودن و اعمال آن را در خانواده تحت تاثير خود قرار خواهد داد بلكه ادامه ورود سرماي آن زندگي مشتركي را كه با هم پيوند خورده به مرز جدايي مي كشاند و طلاق عاطفي را به طلاق رسمي متصل مي كند.

وي خاطر نشان كرد: معمولا طلاق هاي عاطفي از شكايت و گله زاري هاي غير معمول زوج ها نسبت به يكديگر شروع ميشود تا جايي كه همديگر را مي بينند ولي حرفي براي گرفتن به جز جر و بحث هاي متوالي نخواهند داشت آرامش جاي خود را به خشم و كينه داده و خشم مهرباني ها را رفته رفته بي رنگ مي نمايد و كار را به جايي مي رساند كه همسران ظاهرا زندگي مي كنند ولي در باطن جدايي از يكديگر هستند و در نهايت بايد گفت رويكرد صحيح مهارت هاي زندگي ثبات آن را تضيمن و عدم حضور آن پايه هايش را متزلزل كرده و در نتيجه زندگي مشترك را به سمت و سوي فروپاشي هدايت خواهد كرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار