آمریکا بانک "کردیت" سوییس را متهم کرد طی سال‌های گذشته زمینه فرار مالیاتی هزاران شهروند آمریکایی را فراهم کرده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، در پی اعلام آمریکا مبنی بر اینکه بانک "کردیت" سوییس در تشویق و ترغیب شهروندان آمریکایی به فرار مالیاتی نقش داشته است؛ این بانک نیز اذعان کرد که این کار صورت گرفته است اما تنها چند کارمند در چنین کاری نقش داشته‌اند.

این بانک متهم است با اقدامات خود زمینه فرار مالیاتی هزاران شهروند آمریکایی را فراهم کرده است.

"کارینا شابور"، کارشناس مسائل اقتصادی و مالی در این باره می‌گوید: گزارشی که دستگاه قضایی آمریکا علیه بانک "کردیت" سوییس منتشر کرده خیلی سنگین است، به طوری که مقامات آمریکایی برای تدوین این گزارش دو سال تحقیق کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، بانک "کردیت" سوییس از سال 2001 تا 2008 به طور روشمند بازار مشتریان آمریکایی را در اختیار داشته است.

این بانک با روش‌هایی که پیش روی مشتریان آمریکایی قرار می‌داد، آنها را برای فرار از پرداخت مالیات در کشورشان تشویق می‌کرد.

یکی از اقداماتی که بانک "کردیت" سوییس در تشویق مشتریان آمریکایی برای پرداخت نکردن مالیات انجام داده، باز کردن حساب‌های مخفی برای آنها بوده است.

بر همین اساس، بانک "کردیت" سوییس همچنین برای این کار به اقداماتی مبادرت کرده بود که از نظر کارآگاهی شبیه سریال‌های پلیسی یا رمان‌های جاسوسی بوده است؛ زیرا گفته می‌شود 1800 کارگزار بانکی سوییس با روادید گردشگری به طور منظم به آمریکا سفر می‌کردند.

حال آنکه هدف آنها نه گردشگری بلکه تشویق مشتریان آمریکایی برای سپرده‌گذاری در بانک‌های سوییس از جمله بانک "کردیت" بوده است.

در گزارشی که آمریکا علیه بانک "کردیت" سوییس منتشر کرده، آمده است این بانک برای آنکه کسی نفهمد مشتریانش از چه کشورهایی هستند، حتی دفتری در "نیویورک" برای ایفای نقش واسطه‌گری بین خود و کسانی که قادرند شرکت‌های فراساحلی یا غیر مقیم تشکیل دهند، راه‌اندازی کرده است.

گفتنی است؛ شرکت‌های فراساحلی یا غیر مقیم، شرکت‌هایی هستند که برای پرداخت نکردن مالیات در کشور خود به کشورهای دیگری نقل مکان می‌کنند.

انتهای پیام/


برچسب ها: مالیات ، سویس ، شهروند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار