مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک در تدوین استانداردهای بین‌المللی حوزه IT با مراکز بین‌المللی همکاری می‌کند.

سینا،رئیس مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: در حال حاضر این مرکز شرایطی را ایجاد کرده تا در تدوین استانداردهای بین‌المللی حوزه‌های برق و الکترونیک و IT با استفاده از توان و تخصص متخصصین مجرب این مرکز شرکت فعال و پویا داشته باشیم. 

وی افزود: این استانداردها که در حوزه EMC است شامل 106TC در حوزه تشعشعات و آسیب‌ها و خطرات و 108 TC مربوط به تجهیزات IT است که دبیرخانه این استانداردها مربوط به مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک است و اکثر شرکت‌های حوزه IT با این مرکز در تماس هستند. 

وی تصریح کرد: وی از تمام مجموعه‌های دانشگاهی و تولید کننده و مصرف کننده درخواست کرد که با این TC ها یا کمیته‌های فنی متناظر آشنایی دارند جهت برخورداری از آنها می‌توانند از این خدمات مرکز بهره‌مند شوند. 

وی یادآور شد: آخرین استانداردهایی که در حوزه بین‌الملل در حال تدوین است برای ما ارسال می‌شود و ما می‌توانیم به عنوان نماینده حوزه IT کشور روی آنها نظر بدهیم. 

وی به تبعات مثبت این همکاری بین المللی اشاره داشت و خاطر نشان کرد: تبعات مثبت این همکاری شامل تعاملات علمی و اثر گذاری در حوزه‌های علمی در حوزه‌های بین‌المللی و داخلی است. 

انتهای پیام/ 
 

برچسب ها: علم ، فناوری ، انفورماتیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار