معاون مركز سلامت محيط و كار وزارت بهداشت با توجه به آغاز دور جديد سفرهاي نوروزي، توصيه هايي را به هم وطنان ارائه داد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران و به نقل از وب دا سيد رضا غلامي گفت: مواد غذايي پخته شده در سفر بايد در كمتر از دو ساعت مصرف شود.

وي افزود:به هنگام استفاده از غذا هاي كنسرو شده بايد به تاريخ توليد، تاريخ انقضاء، مجوزهاي قانوني وزارت بهداشت درج شده بر روي قوطي توجه كرد.

معاون مركز سلامت محيط و كار با تاكيد بر اين كه از قرار دادن بطري هاي پلاستيكي آب در فريزر و جايخي به منظور يخ زدن و استفاده از آن در طول سفر، به دليل انتقال مولكول هاي تشكيل دهنده بطري به درون آب خودداري نماييد.

وي بر ضرورت استفاده از آب هاي آشاميدني سالم تاكيد كرد و گفت: در صورت عدم دسترسي به آب آشاميدني سالم و بهداشتي، مي توان آب چشمه سالم يا آب شيرهايي كه اطمينان در سالم و بهداشتي بودن آن نيست را قبل از استفاده جوشاند و بعد مصرف نمود.

غلامي همچنين متذكر شد: نبايد از آب بطري كه در داخل اتومبيل به مدت چند روز مانده است براي آشاميدن استفاده كرد.

معاون مركز سلامت محيط و كار به عدم استفاده از ظروف پليمري براي سرو مواد غذايي و آشاميدني گرم و داغ تاكيد كرد و گفت: مي توان براي مواد غذايي و آشاميدني گرم و داغ نيز از ظروف غير پليمري مانند ظروف آلومينيومي و ظروف يكبار مصرف نشاسته اي استفاده كرد.

وي در ادامه از مردم خواست تا در صورت مشاهده تخلف از مقررات بهداشتي در مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي و اماكن عمومي، مراتب را به سامانه رسيدگي به شكايات وزارت بهداشت به شماره 1490 اطلاع دهند.


انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار