توجه به اوقات فراغت نوجوانان و آموزش استفاده‌ی بهینه از زمان به آنها می‌تواند درکسب موفقیت تحصیلی و مهارت بر روی آنان موثر باشد.

 روح‌انگیز لطیفی جامعه‌شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: متاسفانه اوقات فراغت اغلب نوجوانان صرف اموری مانند گذراندن وقت با همسالان تماشای فیلم، تفریح و گردش و یا استراحت در منزل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه والدین می‌بایست اوقات فراغت فرزندان خود را به دقت تنظیم کنند افزود: این اوقات نباید صرف امور بیهوده شود و می‌بایست بر اساس علایق نوجوانان درجهت کسب مهارت پروری و رسیدن به آرامش و تعالی روح و روان آنها شود.  
 
لطیفی با اشاره به اینکه اوقات فراغت مخصوص تابستان نیست تاکید کرد: والدین باید به اوقات فراغت فرزندان خود در حین ادامه تحصیل توجه نمایند و از آن در جهت مهارت‌پروری و کسب انرژی استفاده کنند چرا که این امر می‌تواند در موفقیت تحصیلی آنها موثر باشد .

وی خاطر نشان کرد: استفاده از اوقات فراغت به نحو احسن نباید فقط مخصوص قشر مرفه جامعه باشد بلکه با فراهم کردن بستری مناسب در برنامه‌ریزی‌های کلان دولتی می‌توان از بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کرد.  
 
لطیفی در خاتمه تصریح کرد: پنج‌شنبه و جمعه بهترین زمان جهت برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت نوجوان است که می‌توان به وسیله آن گامی مهم در جهت رشته تحصیلی و مهارت‌ پروری و کسب انرژی مثبت آنها برداشت.  
انتهای پیام/  

برچسب ها: موفقیت ، تحصیل ، نوجوان ، مهارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار