گیم ایرانی نیازمند حضور موثر و پیوسته در جوامع بین المللی گیم، متحد ساختن همه بازیسازان و تشکیل جلساتی با موضوع راهکارهای ارتقا سطح بازی سازی ایران وحمایت از تمامی بازیسازان و تشکیل صنف بازی سازان است.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات؛ به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، حسین آزادپور با بیان اینکه  صنعت گیم کشور صنعتی نو پا است، افزود: گیم ایرانی نیازمند حمایت قاطع دولت، تخصیص بودجه مناسب، حضور موثر و پیوسته در جوامع بین المللی گیم، ارتقاء سطح آگاهی جامع در خصوص بازی و جایگاه آن و قوانین مربوط به کپی رایت، متحد ساختن همه بازیسازان و تشکیل جلساتی با موضوع راهکارهای ارتقا سطح بازی سازی ایران وحمایت از تمامی بازیسازان و تشکیل صنف بازی سازان است.

تولید کننده بازی رایانه ای مقاومت خرمشهر به وضعیت بازار گیم کشور اشاره کرد و گفت: بازار گیم به دلیل عدم وجود قانون کپی رایت برای بازی خارجی و عرضه آنها با قیمتی بسیار کمتر از قیمت اصلی، وضعیت بسیار خوبی برای توزیع کنندگان و مصرف کنندگان دارد اما در مقابل برای تولیدکنندگان داخلی که محصولشان می بایست با محصولات با کیفیت خارجی که با قیمت ارزان به بازار عرضه می شود، وضعیت مناسبی ندارد. وی توزیع مناسب گیم در بازار های داخلی و خارجی را در گرو  قوانین کپی رایت و وجود توزیع کننده های قدرتمند با شبکه پخش گسترده دانست.



آزادپور به نقش تبلیغات در رونق بازار گیم اشاره کرد و توضیح داد: تبلیغات تاثیر بسزای در رونق بازار دارد به طوری که به جرات می توان گفت بدون تبلیغات رونق بازار امکان پذیر نیست خصوصا بازی که به عنوان محصول و ابزار فرهنگی موثر شناخته شده است.

تولیدکننده بازی رایانه ای مقاومت خرمشهر افزود: حمایت از بازی رایانه ای و گسترش آن در سطح بین المللی در گرو ایجاد ارتباط بین تولیدکنندگان و توزیع کنندگان داخلی و خارجی است.   

آزادپور به اختصاص بودجه برای سرمایه گذاری بنیاد ملی بازی های رایانه ای در زمینه توسعه و تولید گیم اشاره کرد و توضیح داد: از آنجایی که بودجه بنیاد محدود بوده بهتر است که سرمایه گذاری  بنیاد بر روی بازی های کو چک و با کیفیت قابل رقابت در بازار جهانی باشد، نه بازی های بزرگی که به علت عدم اختصاص بودجه کافی از کیفیت لازم برخوردار نمی شوند و باعث بدبینی مخاطبین به صنعت بازی سازی ایران و همچنین سر خوردگی تیم سازنده می شود.

وی با یادآوری اینکه می توان شرکت های بازی سازی را در مسیر استاندارد کردن محصولاتشان پیش برد، گفت: برگزاری جلسات هم اندیشی، هدایت بازیسازان به ساخت بازی هایی منطبق با توان بودجه شرکت ها و اصلاح بازار گیم از نکاتی است که با توجه به آن تولیدکننده می تواند رقابت مناسبی داشته باشد.





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضاگلابی
۱۱:۵۸ ۱۴ فروردين ۱۳۹۳
این نرم افزار عالی بود