عضو کابینه اصلاحات و از محکومین امنیتی دوران تلخ فتنه که مدت مدیدی است به فعالیت در جهت سیاه نمایی مورد هدف رسانه های بیگانه مشغول است، پیشنهادات جدیدی برای رییس جمهور امریکا دارد.

به گزارش خبرنگار گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، در حوادث تاسف بار سال 88 شاهد بودیم که جریان فتنه با ابراز ناراحتی و گلایه  از  دولت استکباری امریکا درخواست دخالت های جدی تر و عیان تری از  آنان در مسائل داخلی ایران داشتند اما پس از گذشت بیش از حدود   5 سال از آن درخواست یکی از لیدرهای این جریان و از محکومین امنیتی فتنه سال 88 از اوباما گلایه کرده که چرا به خبرنگاران ایرانی اجازه نمی دهد تا  سوالات جدی و چالشی خود را از وی داشته باشند.

عیسی سحر معاون مطبوعات داخلی دولت اصلاحات با  اعلام اینکه قصدش از این گلایه ها کمک به بهبود روابط تهران و واشنگتن است ، در این باره در فیس بوکش می نویسد :”  پرسش کلیدی که به صورت مکرر مطرح  می شود این است که  چرا روسای جمهور آمریکا از مصاحبه ی اختصاصی با روزنامه نگاران ایرانی می ترسند و همچون همتایان ایرانی خود حاضر نیستند به گفت و گوی فردی یا جمعی با خبرنگاران رسانه های مکتوب، صوتی و تصویری کشور مقابل بنشینند؟
سحر خیز با اشاره به سیاست تساهل و تسامح دوران خاتمی با  امریکایی ها می گوید :” حتی در برهه ای که فضای روابط کشور در پی انتخاب سید محمد خاتمی در دوران ریاست جمهوری بیل کلینتون رو به گرمی نهاد و یخ های دیرینه شروع به آب شدن کرد و در دو کشور تا حدودی به روی شهروندان دیگری گشوده شد و و تسهیلاتی فراهم آمد، از جمله در رفت و آمد روزنامه نگاران ایرانی و آمریکایی تحولی حاصل گشت، باز سیاست گریز از مصاحبه ی اختصاصی کاخ سفیدنشینان همچنان ثابت و استوار باقی ماند و گلایه ها پابرجا.

. وی در ادامه با اعتراف به کلاهی که امریکایی ها  بر سر دولت خاتمی گذاشتند می افزاید :” واقعیت این است که روزنامه نگاران آمریکایی به جز دوره هایی خاص یا بازه های مشخص هیچگاه برای سفر به ایران همانند همکاران مطبوعاتی ایرانی خود با ممنوعیت و محدودیت سفر مواجه نبوده اند. به خاطر دارم حتی در مقطعی که در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) فعالیت می کردم و مسئولیت داشتم و حتی در وزارت ارشاد، پیشنهاد مشخص ایران این بود که در یک اقدام متقابل به ازای دادن مجوز به خبرگزاری اسوشیتدپرس برای داشتن دفتر رسمی در ایران، اجازه ی گشایش دفتر رسمی به خبرگزاری جمهوری اسلامی در واشنگتن یا نیویورک نیزاعطا شود، اما همواره این طرف آمریکایی بود که مانع این اقدام فرهنگی می شد و حتی سختگیری های بی موردی نیز در مورد روزنامه نگاران مستقر در سازمان ملل اعمال می کرد.

سحر خیز در ادامه اینگونه پیشنهادات دیگرش را عنوان می کند :"به نظر می رسد اکنون عمر آن دوران به سر آمده است. حال در جهت بهبود روابط سیاسی- فرهنگی ایران و آمریکا، کاخ سفید می تواند مقدمات صدور ویزا را برای جمعی از روزنامه نگاران ایرانی -همانند دوران ریاست جمهوری کلینتون- فراهم کند و در خلال همین سفر این امکان را نیز مهیا سازد که دریافت ویزا موکول به انجام سفر به یک کشور ثالث نباشد و از راه اینترنت در داخل ایران صورت گیرد- روشی که روز به روز بیشتر در جهان رایج می شود.

این کار مقدماتی خود می تواند یک نمونه ی آزمایشی باشد و راه را برای تغییر صدور ویزا جهت دیگر شهروندان ایرانی فراهم کند که سفر به آمریکا برای آن ها در حال حاضر مستلزم صرف وقت بیشتر و هزینه های گزاف تر است که بخشی از آن می تواند در داخل خاک آمریکا به صورت بهینه و مفید انجام شود


این محکوم امنیتی دوران تلخ فتنه که بسیار امیدوار است که این پیشنهاداتش توسط اوباما اجرایی شود و بتواند مقدمات صدور ویزا را برای جمعی از روزنامه نگاران هم طیفش به امریکا فراهم کند، تاکنون نه تنها پاسخی از سوی دولتمردان امریکایی دریافت نکرده بلکه رییس جمهور اوباما هم بدون هیچ اشاره ای به این موضوعات پیام نوروزی ای را منتشر کرد که لایه های پنهان خصومت های سلطه گرانه امریکایی ها و دخالت در امور داخلی ایرانیان به طور واضح در آن مشهود و قابل ارزیابی است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار